قیمت طلا اندکی افزایش یافت

قیمت جهانی طلا که روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1700 دلار رسیده بود امروز بار دیگر اندکی افزایش یافته است .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز گر چه قیمت طلا امروز چهارشنبه بار دیگر به بیش از 1700 دلار در هر اونس رسیده است ولی همچنان نزدیک به پایین ترین حد خود در یک ماه اخیر است. بر اساس این گزارش ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت بن بست مالی در آمریکا و عدم پیشرفت مذاکرات جمهوری خواهان کنگره و دولت اوباما تاثیر منفی زیادی بر بازارهای مالی و کالای جهان داشته است. بر این اساس اگر بن بست مالی آمریکا حل و فصل نشود اقتصاد این کشور بار دیگر با رکود روبرو خواهد شد.

قیمت جهانی طلا امروز با 3.47 دلار افزایش نسبت به دیروز به بیش از 1700.20 دلار رسیده است . قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1694 دلار رسیده بود که این رقم پایین ترین میزان از ششم نوامبر به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اگر بن بست مالی آمریکا ادامه یابد و این مساله منجر به کاهش بیشتر ارزش دلار شود تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی به شدت افزایش خواهد یافت. بانک مرکزی کره جنوبی نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان ذخایر طلای این کشور طی ماه نوامبر 14 تن افزایش یافته است . این برای چهارمین بار از ژوئن 2011 میلادی است که ذخایر طلای این کشور افزایش یافته است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  1