وزارت ارتباطات برای محصولات امنیتی فتا گواهی تایید صادر می‌کند

با محول‌شدن وظیفه ارزیابی محصولات امنیتی فتا به وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات شناسایی تولیدکنندگان داخلی محصولات امنیتی فتا و شناسایی آزمایشگاه‌های حائز صلاحیت برای ارزیابی این محصولات را آغاز کرده است.

 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، بر اساس تصمیم نامه شماره 226967/ت45524ن مورخ 11/10/89 نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه فاوا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است از طراحی و توسعه محصولات افتا و ضد بدافزار بومی حمایت کند.

بر اساس این تصمیم نامه، همچنین این وزارت موظف است در خصوص ارزیابی امنیتی انواع محصولات داخلی و خارجی فتا (فضای تبادل اطلاعات) و صدور گواهی تایید محصولات نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

بر این اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرده که ضمن به کارگیری محصولات بومی افتا از تخصیص اعتبار برای خرید محصولات حوزه افتا که به تایید این وزارتخانه نرسیده است خودداری کنند.

همچنین بر اساس این تصمیم نامه کارگروه فاوا، در این راستا وظیفه ارزیابی محصولات امنیتی و امنیت محصولات فتا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) محول شده و معاونت گسترش فناوری اطلاعات سازمان با تشکیل یک دبیرخانه، شناسایی شرکت‌های تولید کننده داخلی محصولات حوزه فتا و آزمایشگاه‌های حایز صلاحیت برای ارزیابی امنیتی محصولات را آغاز کرده است.

از این رو تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان تجهیزات خارجی افتا و فتا می‌توانند به منظور تست و ارزیابی امنیتی محصولات خود با این سازمان مکاتبه کنند تا اقدامات لازم برای معرفی محصول به آزمایشگاه انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  +    =  36