زنان عامل اصلی شکوفایی خرید آنلاین در چین

یک نظر سنجی چینی نشان می دهد:

مرکز اطلاعات شبکه اینترنتی چین به تازگی تحقیقی میان 2300 نفر در داخل خاک چین انجام داده است. یافته های این تحقیق نشان می دهند 65.4 درصد زنان متاهل از رمز کارت بانکی همسرشان اطلاع داند. حدود 71.9 درصد از پاسخگویان نیز گفتند که مسئول خریدهای آنلاین خانواده هستند.پرداختهای آنلاین به یکی از نرم افزارهای اینترنتی تبدیل شده اند که بسیار سریع رشد کرده اند و به طور معمول سالانه شاهد رشد 47.5 درصدی کاربران هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک لو جیشو یک سخنران 32 ساله است. هنگامیکه او با قطار سریع السیر  از سوژو به شانگهای سفرمی کرد، پیامکی از بانکش دریافت که به او اطلاع می داد سه فرایند پرداخت به مبلغ 286 یوان(46 دلار) از حساب بانکی او انجام شده است.نخستین عکس العمل لو تماس با همسرش بود تا بداند آیا او خرید اینترنتی انجام داده است یا خیر.

یائو ژوان، همسرلو  می گوید:  یک مجموعه سفالی که با 40 درصد تخفیف در حراج بودند. او همیشه عادت دارد از  فروشگاههای آنلاین خرید کند.
 این یک گفتگوی معمول میان لو و همسرش است و او بدین وسیله متوجه می شود  خانواده اش چه خریده اند.

و میگوید: معمولا همسرم  از اینترنت استفاده می کند و با استفاده از حساب بانکی من خرید می کن و پس از آن از من می خواهد بسته ها را در دفترم تحویل بگیرم.

 لو هنگامیکه دریافت یکی از  هزاران مردی است که در چین رمزهای کارت بانکی خود را همسرانشان داده اند، تعجبی نکرد.

مرکز اطلاعات شبکه اینترنتی چین به تازگی  تحقیقی میان 2300 نفر  در داخل خاک چین انجام داده است . یافته های آن نشان می دهند 65.4 درصد  زنان متاهل  از رمز کارت بانکی همسرشان اطلاع داند. حدود 71.9  درصد از پاسخگویان نیز گفتند که مسئول خریدهای آنلاین خانواده هستند.

لو در ادامه می گوید: خودم را با خرید اینترنتی خسته نمی کنم و اجازه می دهم همسرم این کارها را انجام دهد. می دانم بعضی از دوستانم نیز همین کار را انجام می دهند زیرا رمز پرداخت آنلاین  نشان میدهد مدیریت ثروت خانواده   به درستی انجام می شود.

بازار خرده فروشی آنلاین چین نیز طی 5 سال گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده است. در 2007 ارزش بازار خرده فروشی آنلاین این کشور حدود 54 میلیارد یوان بود که در 2010 به 523 میلیارد یوان رسید. سال گذشته این رقم به 756 میلیارد یوان رسید که نشانگر 44 درصد رشد سالانه است.
مردم چین فقط در یازدهم نوامبر  ( نسخه چینی جمعه سیاه آمریکاییها( روزی که همه اجناس با تخفیف های ویژه فروخته می شوند)) 19.1 میلیارد یوان در سایت Tmall.com  خرید کردند گه یکی از مهمترین  پایه های خرید آنلاین این کشور است.
 
در پایان ماه ژوئن  حدود 187 میلیون نفر چینی حداقل یک فرایند پرداخت آنلاین را انجام داده بودند. این جمعیت 34.5 درصد ساکنان کشور چین را تشکیل می دهد. پرداختهای آنلاین به یکی از نرم افزارهای اینترنتی تبدیل شده اند که بسیار سریع رشد کرده اند و به طور معمول سالانه شاهد رشد 47.5 درصدی کاربران هستند.

یک مطالعه دیگر
 همچنین براساس مطالعات  گروه مشاوره بوستون تا سال 2015 ارزش بازار خرده فروشی آنلاین چین به 2 هزار میلیارد یوان می رسد  وبه این ترتیب بازار آمریکا را پشت سر می گذارد.

 نظر سنجی CNNIC نشان داد زنان عاملان اصلی در شکوفایی خرید آنلاین هستند. حدود 79.2  درصد از پاسخگویان  اعلام کردند با استفاده از طرف سوم هزینه خرید را پرداخته اند و 75.5 درصد نیز با استفاده از خدمات بانکداری آنلاین  خرید خود را انجام داده اند.

 وانگ یو یک زن خانه دار 36 ساله می گوید: می دانم نسبت به علاقه زنان برای خرید آنلاین  انتقاداتی وجود دارد.

به طور سنتی  زنان مسئول خرید مایحتاج خانواده هستند ، از ادویه هایی که در آشپزخانه استفاده می شود تا لباسهای زمستانی. در بسیاری از موارد زنان  خرید می کنند نه به این دلیل که به خرید اعتیاد دارند بلکه  خانواده شان به آن  موارد نیاز دارد.

به عقیده او خرید آنلاین حتی هزینه های جنبی خریدهای عمده را ندارد.در اینترنت سایتهای حراج بسیاری وجود دارند و علاوه برآن قیمت کالاها پایین تر از فروشگاهها هستند.

 او در ادامه می گوید: با توجه به اینکه خدمات خیلی عالی به مشتری تحویل می شوند، می توانم خریدهای روزانه خانه را آنلاین انجام دهم. مواد غذایی باقیمتی مناسب عرضه می شوند، سالم هستند و نیازی نیست چند کیسه پلاستیکی را با خود حمل کنم.
 با وجود  سهولت  خرید آنلاین، مشتریان باید از خطرات این حوزه آگاه باشند.  ممکن است برخی خریداران  اطلاعات بانکی و رمز کارت خود را در وب سایتهای کلاهبرداری و فیشینگ وارد کنند.

 حدود 3.2 درصد پاسخگویان اعلام کردند  حداقل یک بار  با این مشکل مواجه شده اندکه در میان آنها 64.4  درصد  پرداختها  در وبسایتهای فیشینگ انجام شده بود.
 

منبع : chinadaily.com 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =