سرشناس‌ترین بازیگر جشنواره‌ی تئاتر فجر به روی صحنه رفت

در حالی‌که برخی نقل قول‌ها از احتمال فراهم نشدن حضور علی نصیریان در تک‌اجرای نمایش هفت شب با میهمان ناخوانده در نیویورک روایت می‌کرد، نمایش یادشده با حضور این هنرمند سرشناس، چند هفته پس از پایان اجرای عمومی آن، در قالب سی‌ویکمین جشنواره ی تئاتر فجر هم به روی صحنه رفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا این دوره از جشنواره‌ی تئاتر فجر نیز علاوه بر حضور بازیگران جوان و باسابقه‌تر تئاتر، شاهد حضور چهره‌های به نسبت مطرح‌تری است که یا از پیشکسوتان بازیگری تئاتر محسوب می‌شوند، یا به واسطه‌ی حضور در سینما و تلویزیون به شهرت نسبی بیش‌تری رسیده‌اند؛ بازیگرانی چون گلاب آدینه، همایون ارشادی، فرهاد آئیش، آناهیتا نعمتی، الهام پاوه‌نژاد، رؤیا افشار، لعیا زنگنه، هانیه توسلی، حبیب رضایی و صابر ابر؛ اما در میان این جمع، علی نصیریان بی‌شک سرشناس‌ترین چهره‌ی بازیگری کشور است که در جشنواره‌ی امسال با اثری جضور دارد.

 

او که به همراه کارگردان و نویسنده‌ی اثر یعنی فرهاد آئیش، به عنوان تنها بازیگران این نمایش در پاییز گذشته نیز در سالن اصلی تئاتر شهر بر روی صحنه حضور داشتند، شامگاه چهارشنبه در حالی در همین سالن به صحنه رفت که صحبت‌هایی مبنی بر اندکی کسالت او که در نتیجه به سرفه و گرفتگی نسبی تارهای صوتی انجامیده بود، مطرح می‌شد. اما در نهایت، نمایش "هفت شب با میهمان ناخوانده در نیویورک" با 15 دقیقه تأخیر از ساعت 19:15 به روی صحنه رفت؛ هرچند که سرفه‌ها گاه به گاه به سراغ نصیریان می‌آمدند.

 

این هنرمند باتجربه اما برخی از این سرفه‌ها را به شکلی ملیح در متن نمایش حل می‌کرد و با برخی دیگر هم طوری مدارا می‌کرد که تماشاگر چندان متوجه نشود. البته حدود 50 دقیقه از این اجرا گذشته، به مدت 9 دقیقه استراحت اعلام شد که در نهایت پس از حدود 15 دقیقه، این دو بازیگر بر روی صحنه حضور یافتند تا حدود 25 دقیقه‌ی باقی‌مانده را بازی کنند.

در پایان نیز هنگام تشویق تماشاگران، فرهاد آئیش به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش، قبل از ادای احترام به تماشاگران، به سمت نصیریان تعظیم کرد. او در ادامه‌ی این روند هم هر جایی که نصیریان برای ادای احترام در مقابل تشویق حاضران در بخش‌های محتلف سالن حاضر می‌شد، دقت و اصرار داشت که حتما یک گام عقب‌تر از او بایستد.

این اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر در شبی که نسبت به اجرای شب قبل از آن از نظم مطلوب‌تری برخوردار بود، اما همچنان از ضعف صدای این سالن بویژه برای تماشاگران ردیف‌های پشتی رنج می‌برد، شاهد حضور جمعی از بازیگران، کارگردانان و دست‌اندرکاران تئاتر و سینما هم بود که از میان آنان به بهزاد فراهانی و ایرج راد می‌توان اشاره کرد. همچنین گروهی از بازیگران نمایش "ترن" که تا شب قبل از آن در همین سالن، در مدت بیش از یک ماه، 26 اجرا داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  2  =