رشد تقاضای طلا غیر عادی است

موسسه مالی استاندارد بانک در تازه ترین گزارش خود رشد تقاضای جهانی طلا در این موقع از سال را غیر عادی و غیر طبیعی ارزیابی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا/ بلومبرگ، استاندارد بانک اعلام کرد، علت اصلی افزایش تقاضا برای خرید طلا در این موقع از سال، افزایش تقاضا از سوی کشورهای جنوب شرق آسیا است.

بر این اساس ، تقاضای طلا در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود از نوامبر 2012 رسیده است که یکی از مهمترین علل آن افزایش تقاضا در بازار هند به علت آغاز فصل مراسم ازدواج در این کشور است.

هند بزرگترین وارد کننده طلا در سال 2011 میلادی تعرفه واردات طلا را از دو روز پیش افزایش داده است.

این گزارش می افزاید، علت اصلی افزایش تعرفه واردات طلای هند جلوگیری از رشد فزاینده تقاضای طلا و کاهش کسری تجاری این کشور بوده است.
قیمت جهانی طلا سال گذشته برای دوازدهمین سال متوالی افزایش داشته که این مساله در نه دهه گذشته بی سابقه بوده است. البته قیمت طلا از اکتبر تا چهارم ژانویه 2013 بیش از 9.5 درصد کاهش داشته است.

به اعتقاد کارشناسان استاندارد بانک افزایش تقاضای طلا در ماه ژانویه در حد ماه نوامبر، مساله ای غیر عادی است. شاید تصمیم دولت هند برای افزایش مجدد تعرفه واردات طلا مهمترین عامل این مساله باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −    =  92