زمان واکنش کاشف در زمان بروز مشکلات احتمالی

حکیمی عنوان کرد:

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از فعالیت سیستم کاشف به عنوان یک گروه واکنش سریع در شناسایی مشکلات احتمالی شبکه بانکها و جلوگیری از تبدیل شدن مسایل به بحران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ناصر حکیمی در گفتگو با مهر در ارتباط با تاثیر منفی اطلاعات بانکی که در ماههای اول سال در یک وبلاگ منتشر شده بود، گفت: اینکه بگوییم در اثر اطلاعاتی که در آنجا مطرح شده بود مسائلی به وجود آمده باشد، اینگونه نیست و ما بحث کاهش کاربری نداشتیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار داشت: همچنین ریالی از حساب هیچ کس به دلیل آن موضوع کسر نشد و به عبارتی سوء استفاده ای از حساب افراد صورت نگرفت.

حکیمی خاطرنشان کرد: سیستم کاشف که کار خود را آغاز کرده است یک گروه واکنش سریع است و به محض اینکه اتفاقی در شبکه بیافتد قبل از اینکه تبدیل به یک بحران در سطح سیستم شود، قادر به مدیریت و حل مشکل خواهد بود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی ادامه داد: با این حال ما به دلیل آن اتفاقی که باعث اعلام انتشار اطلاعات حساب بانکی برخی افراد شده بود، کاهش کاربری نداشتیم.

وی با اشاره به وضعیت تراکنش‌ها، تاکید کرد: نسبت به ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال که آن اتفاق رخ داده بود، در حال حاضر حجم تراکنش‌ها به 2 برابر افزایش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  56