کاهش کلاه‌برداری اینترنتی در مالزی

در مقایسه با سال گذشته، موارد کلاه‌برداری اینترنتی در مالزی بسیار کاهش یافته است که دلیل آن تلاش‌های مستمر بانک‌ها برای ارائه خدمات مطمئن‌تر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک ابو حسن الشاری نائب مدیر بانک نگارا مالزی در این باره گفت: خسارات حوزه بانکداری الکترونیکی ناشی از کلاه‌برداری اینترنتی از 3٫4 میلیون RM در 2011 به 3٫2 میلیون RM در 2012 کاهش یافته بود.

از 2009 تا 2012 میلادی به طور متوسط میزان خسارات ناشی از کلاه‌برداری‌های اینترنتی 0٫001 درصد (یک هزارم درصد) بوده است و تعداد موارد گزارش شده 0٫0026 درصد است.

الشاری هنگام افتتاح برنامه افزایش آگاهی بانکداری الکترونیکی به خبرنگاران گفت: خسارات و خطرات نسبت به میزان کل تبادلات و ارزش‌های مالی در کانال‌های الکترونیکی، بسیار کم است اما در هر حال می‌بایست مراقب کلاه‌برداران اینترنتی بود.

این برنامه تلاشی جمعی است که 13 بانک مالزیایی آن را دنبال می‌کنند؛ تعدادی از بانک‌های کلیدی آن: بنیاد بانکداری اسلامی مالزی، امنیت سایبری مالزی، بانک ارتباطات و کمیته چند رسانه ای و بانک رویال مالزی هستند که در این برنامه حضور دارند؛ هدف از این برنامه 6 ماهه ایجاد آگاهی درباره روش‌های مختلف کلاه‌برداری بین عموم مردم است.

منبع: http://www.btimes.com

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  1