بدهکاران مشتریان بزرگ شبکه بانکی هستند

مدیرعامل بانک ملی تاکید کرد: بدهکاران بانکی، مشتریان بزرگ شبکه بانکی هستند که نه تنها به بانک ملی بلکه به اغلب بانک‌ها بدهکار هستند و برخی نیز به بانک ملی بدهی دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فرشاد حیدری در گفت‌و‌گو با ایسنا تاکید کرد: برخی از بدهکاران یا قادر به پرداخت بدهی نبوده و تمایلی به پرداخت ندارند که مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم را علیه کسانی که تمایلی به پرداخت ندارند انجام می‌دهیم و بانک ملی نیز برای 91 درصد از این دسته اقداماتی انجام داده است.

وی همچنین درباره میزان مطالبات معوق و بابیان اینکه بانک‌ها بر حسب سابقه خدمتشان میزان مطالباتشان نیز متغیر است، گفت: سابقه فعالیت بانک‌ها در میزان مطالبات آن‌ها تغییراتی ایجاد می‌کند و بانک ملی که 85 سال سابقه دارد، میزان مطالبات بیشتری نسبت به بانک‌های جوان دارد.

حیدری ادامه داد: مطالبات بانک ملی از دولت 98 هزار میلیارد ریال است که دولت در پایان سال گذشته 58 هزار میلیارد ریال آن را به بانک ملی پرداخت کرده و امیدواریم مابقی مطالبات بانک از دولت در سال جاری پرداخت شود.

مدیرعامل بانک ملی تاکید کرد: بانک‌ها موظفند تمام منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز را صرف تسهیلات کنند و ما هفت درصد بیشتر از این میزان را صرف تسهیلات کردیم و به این معنی که علاوه بر صد‌درصد منابع قرض‌الحسنه هفت درصد دیگر نیز علاوه بر آن پرداخت شد.

چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه گفته بود: بانک مرکزی باید سیستمی داشته باشد که وقتی فردی بدهکار بانکی است نتواند مجددا از بانک تسهیلات بگیرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  14