بارش‌های پراکنده باران در تهران ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به روند افزایش دما در روزهای آتی گفت: امروز تهران شاهد بارش‌های پراکنده باران خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس عبدالرضا امیدوار شهری اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی روز شنبه در برخی نقاط استانهای چهارمحال و بختیاری، شمال خراسان رضوی ، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی ، ارتفاعات شمال خوزستان ، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد گرم در استانهای اردبیل، ایلام و مازندران شدت می‌یابد از این‌رو طی این مدت دمای هوای در این استان بین 5 تا 10 درجه افزایش می‌یابد .

به گفته وی وزش باد در روز دوشنبه در استان اردبیل می‌تواند به تأسیسات شهری و روستایی خسارت وارد کند.

امیدوار شهری در ادامه با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه سرعت باد در عراق افزایش می‌یابد و سبب تولید گرد و خاک می‌شود ، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود این گرد و خاک در روز دوشنبه مرزهای غربی استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه بارشی از روز دوشنبه از نوار غربی وارد کشور می‌شود و تا پایان هفته جاری به تناوب در بخش‌های مختلف شمال‌غرب ، جنوب‌غرب ، شمال ، مرکز ، تهران ، شمال‌شرق، شرق و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی سبب بارش باران و برف ، وزش باد و سپس کاهش دما می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  3