تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ۳۰میلیون تومان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب 30 میلیون تومانی سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات 10میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با فارس، افزود: سرانجام پس از یک سال پی‌گیری وزارت راه و شهرسازی، شورای پول و اعتبار با افزایش 10 میلیون تومانی سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده موافقت کرد، تا سقف این وام از 20 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پرداخت این تسهیلات از ابتدای سال آینده توسط بانک‌های ملی، ملت، سپه، صادرات، تجارت، رفاه و مسکن انجام می‌شود.

کیان‌پور اظهار داشت:‌ پرداخت این تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها صورت می‌گیرد که برای فروش اقساطی با نرخ سود 15 درصد و برای دوران مشارکت با نرخ سود 20 درصد و بدون سپرده ‌گذاری خواهد بود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نرخ سود این تسهیلات در قالب بسته سیاستی – نظارتی بانک مرکزی است.

کیان‌پور با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف سرعت دادن به بازسازی و نوسازی این بافت‌ها است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال جاری 85 هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی و نوسازی شود.

به گفته وی، تاکنون 79 هزار واحد مسکونی با اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها بازسازی و نوسازی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. تورج می گوید

    متاسفانه هیچ مسولی به فکر ساکنان بافت فرسوده نیست بیش از شش ماه است وام نوسازی بافت فرسوده در بسیاری از استانها از جمله کرمانشاه قطع شده واین در حالی است که هیچ مسولی پاسخګو یا پیګیر نیست.

ارسال یک پاسخ

7  +  2  =