نگرانی‌ها در مورد اقتصاد منطقه یورو قیمت طلا را ثابت نگه‌داشت

در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران اقتصادی منطقه یورو، قیمت طلا در حدود بالا‌ترین حد آن در 2 هفته اخیر،‌ یک‌هزارو 598 دلار در اونس،‌ باقی ماند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، امروز، چهارشنبه، دامنه نوسان قیمت طلا در حدود 3 دلار بود. امروز، قیمت طلا به حدود بالاترین حد خود در یک هفته‌و نیم گذشته، که در جلسه قبل در پی ابراز نگرانی بانک مرکزی آلمان در مورد بحران منطقه یورو و تلاش بانک مرکزی اروپا برای ریشه‌یابی آن ثبت شده‌بود،‌ رسید.

بوندس بانک آلمان اعلام کرد که بحران منطقه یورو که به واسطه وعده‌های مالی بانک مرکزی اروپا فروکش کرده‌است،‌ هنوز تمام نشده‌است. این بانک همچنین افزود که میلیاردها یورو برای مقابله با اقدام خطیر بانک مرکزی اروپا کنار گذاشته‌است.

این صحبت‌ها قیمت طلا را به بالای یک‌هزارو 585 دلار در اونس فرستاد. اگرچه این افزایش قیمت دوام چندانی نخواهد یافتف چراکه طلا همچنان تحت فشار چشم‌انداز اقتصادی در حال پیشرفت است.

بر اساس این گزارش، قیمت لحظه‌ای طلا با 0.3 درصد کاهش نسبت به یک‌هزارو 598 دلارو 2 سنت در اونسی که در جلسه قبلی ثبت شده‌بود، به یک‌هزارو 592 دلارو 81 سنت در اونس رسید. طلای آمریکا نیز در قیمت یک‌هزارو 591 دلارو 90 سنت در اونس خود را تثبیت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ghasem می گوید

    baba geron konin dige talaro . ah

ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  5