تاریخچه بازیهای تیمهای ملی ایران و کویت/فردا روز سرنوشت ساز

تیم ملی ایران فردا شب در دومین بازی خود در کویت در مرحله مقدماتی جام ملت های 2015 آسیا به مصاف کویت می رود.

به گزارش تابناک ،این بازی سی و ششمین مصاف دو تیم در تاریخ فوتبال است. ایران – کویت تکراری ترین بازی تاریخ تیم ملی محسوب می شود و در 35 بازی قبلی دو تیم، ایران شانزده برد و کویت نیز 8 برد داشته و 11 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. ایران 43 گل زده و 31 گل نیز از کویت دریافت کرده است.

 اولین مصاف دو تیم در سال 1350 و در چارچوب رقابتهای مقدماتی المپیک 1972 مونیخ انجام شد که ایران در هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. در آن دیدار علی پروین 20 و علی جباری 47 زننده گلهای پیروزی بخش ایران در اولین دیدار تاریخ دو تیم بودند .

در آن بازی که با قضاوت مالک محمد از پاکستان انجام شد تیم ملی کشورمان با این ترکیب به میدان رفت :

حجازی- عرب- کاشانی- کارگر جم –  قلیچ خانی- حق وردیان- شرفی- ایرانپاک- بهزادی ،علی پروین و علی جباری 

 آخرین رویارویی دو تیم نیز مهرماه 1389 در فینال جام غرب آسیا بود که کویت 2-1 پیروز شد، میلاد میداوودی زننده تک گل ایران بود .

بهترین برد ایران مقابل کویت با نتیجه 3-1 و در یک بازی دوستانه در خرداد ماه 81 بود ، در آن بازی محمد نوازی – رحمان رضایی و فرهاد مجیدی گلهای ایران را به ثمر رساندند .

و بهترین پیروزی کویت نیز برد 3 بر صفر در بازی دوستانه 15 مهرماه 77 رخ داد ، در آن بازی که پورحیدری سرمربی ایران را بر عهده داشت فرج لهیب ، بشار عبدالله و جمال مبارک زننده گلهای تیم کویت بودند .

دو تیم تاکنون 16 بار در شهر کویت به مصاف هم رفته اند که 6 برد برای ایران و 4 برد برای کویت رقم خورده و 6 بازی نیز مساوی شده است. آخرین بازی دو تیم در کویت یک دیدار دوستانه بود که روز 3 فروردین 1388 برگزار شد و ایران با تک گل مازیار زارع از نقطه پنالتی میزبان را شکست داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2