هند دو شرکت بیمه ایرانی را برای بیمه محموله‌های نفتی تایید کرد

هند دو شرکت بیمه‌گر ایرانی را به عنوان شرکت‌های بیمه محموله‌های نفتی صادراتی به این کشور تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا هند دو شرکت بیمه ایرانی را در بین 9 شرکت بیمه جدید که عضو گروه‌های بین المللی نیستند و پوشش دهی آنها در برابر خطراتی نظیر نشت نفتی و تصادفات مورد قبول خواهد بود، پذیرفت.

این دو شرکت شامل کلوب حفاظت و غرامت کیش و شرکت بیمه معلم هستند که مورد تایید اداره کل کشتیرانی هند قرار گرفته‌اند. شرکت بیمه کیش توسط گروهی از کشتی داران در جزیره کیش تاسیس شده است.

همچنین دیگر شرکت‌های بیمه که مورد تایید قرار گرفته اند شامل بیمه اتحاد سلطنتی و خورشید، بیمه اینگستراخ روسیه، بیمه انجمن حفاظت و غرامت هلنیک، بیمه رهیاب، بیمه هانستیک آلمان، بیمه حفاظت و غرامت انگلیس در اروپا و خارج اروپا و آژانس بیمه اوسپری هستند.

تایید این شرکت‌ها در شرایطی است که مقررات جدید اجرایی در هند داشتن یک بیمه نامه از سوی یک شرکت معتبر ثالث را برای تمام کشتی های خارجی که وارد بنادر این کشور می‌شوند الزامی می‌کند.

براساس مقرراتی که از 20 آوریل اجرایی می‌شوند، این شرکت‌های بیمه باید توسط گروهی از شرکتهای بین‌المللی حفاظت و غرامت مستقر در لندن یا دیگر شرکت‌های بیمه مورد تایید دولت مجددا بیمه شوند.

در کشتیرانی مسائلی نظیر آلودگی نفتی، تخریب کشتی یا خسارت به اموال بندر عمدتا به شرکت‌های حفاظت و غرامت ارجاع می‌شوند.

در سطح جهان کشتی‌ها توسط شرکت‌های مستقر در لندن در برابر این خطرات بیمه می‌شوند. گروهی که 90 درصد کشتی‌های اقیانوس پیما را بیمه می‌کند.

همزمان با رکود طولانی مدت صنعت جهانی کشتیرانی مالکان کشتی‌ها در حال دریافت بیمه از شرکت‌های غیر عضو در گروه حفاظت و غرامت لندن هستند.

در صورتیکه شرکت‌های بیمه غیرعضو در گروه بین‌المللی لندن مورد تایید دولت قرار نگیرند اجرای مقررات جدید ورود به بنادر در هند مشکل ساز خواهد بود.

هند همچنین دلایل دیگری برای تایید شرکت‌های بیمه غیرعضو در گروه بین المللی را دارد.

اتحادیه اروپا از اول ژوئیه 2012 در اقدامی یکجانبه خرید، حمل و نقل، سرمایه گذاری و بیمه نفت ایران را ممنوع کرد. در پی این تحریم کلوب‌های بیمه عضو گروه بین المللی لندن پوشش بیمه برای محموله های نفت ایران را متوقف کردند.

از زمان اعلام این تحریم هند به عنوان دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین، در تلاش برای دور زدن این تحریم‌ها دو استراتژی را در پیش گرفته است. این کشور در وهله اول به پالایشگاههای دولتی اجازه داد با کمک نفتکش‌ها و شرکتهای بیمه ایرانی نفت وارد کنند و همچنین از شرکت بیمه هند متحد خواست نفتکشهای حامل نفت ایران به مقصد این کشور را بیمه کند.

محمد بنایی رئیس اجرایی شرکت بیمه کیش گفت: تحولات سیاسی اخیر تجارت کشتیرانی را تحت تاثیر قرار داده است. این امر به تمایل ایجاد یک گروه جدید حفاظت و غرامت منجر شده است.

وی افزود: بیمه کشتی ها توسط گروه محدودی از کشورها عادلانه و به نفع تمام مردم نیست. شرکتهای بیمه در اروپا وجهه سیاسی دارند و بیش از اینکه خدمات تجاری عادلانه ارائه دهند به سیاسی کاری می‌پردازند. آنها می‌خواهند همه چیز را تحت کنترل بگیرند و جهان را کنترل کنند.

شرکت بیمه کیش به همراه کنسرسیومی از شرکتهای بیمه ایرانی و تضمین دولت ایران می‌تواند هر کشتی را تا سقف یک میلیارد دلار بیمه کند. این پوشش می‌تواند برای تمام کشتی‌ها باشد و الزاما برای کشتی‌های ایرانی نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =