روسیه ۱۸ مقام آمریکایی ممنوع الورود کرد

روسیه با ممنوع الورود اعلام کردن 18 مقام آمریکایی نسبت به لیست ماگنیتسکی که 18 مقام روس را تحت تحریم قرار می‌داد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی؛ قبل از انتشار لیست مگنیتسکی در روز گذشته (جمعه)، مقامات روسیه هشدار داده بودند که با مقابله به مثل به این اقدام آمریکا واکنش نشان خواهند داد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در این باره گفته بود: "تعداد افرادی که ما تحریم خواهیم کرد تفاوت چندانی با تعداد افرادی که توسط آمریکا تحریم شده‌اند نخواهد داشت."

دولت آمریکا روز جمعه (12 آوریل) فهرست ماگنیتسکی را منتشر کرد که در آن 18 تن از مقامات روس بر اساس قانونی موسوم به «ماگنیتسکی» که کنگره آمریکا آن را در دسامبر گذشته تصویب کرده است، تحت تحریم های مالی این کشور قرار گرفته‌اند.

این فهرست منتشر شده دربردارنده اسامی مقامات کنونی و پیشین نهادهای امنیتی و قضایی روسیه است و اسامی هیچکدام از مقامات بلندپایه روسی در آن نیامده است. با این حال یک مقام عالی‌رتبه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد یک لیست محرمانه نیز حاوی اسامی برخی از مقامات دیگر روسی تهیه شده است. این افراد از ورود به آمریکا منع خواهند شد اما دارایی‌های آنها مسدود نمی‌شود زیرا این کار را نمی‌توان به صورت محرمانه انجام داد.

طبق این گزارش، واشنگتن 16 تن از مقامات روسی را متهم کرده که در مرگ مشکوک «سرگئی ماگنیتسکی»، حقوقدان روسی در سال 2009 دست داشتند.

دو نفر دیگر از مسئولان روسی که اسامی آنها در این فهرست منتشر شده، به نقش آفرینی در ترور «بول خلیبنیکوف»، سردبیر نسخه روسی مجله «فوربس» و نیز «عمر اسرائیلوف»، شورشی چچنی متهم هستند.

اسامی 18 مقام آمریکایی که از ورود به روسیه منع شد‌ه‌اند هنوز اعلام نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  60