شبکه خبری ترک: شهروندان ایرانی صاحب سپرده های بانکی در ترکیه نگران نباشند

شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه ˈتی.آر.تیˈ چهارشنبه شب در گزارشی گفت که شهروندان ایرانی صاحب سپرده های بانکی در بانک های ترکیه نگران سپرده های خود نباشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، این شبکه خبری با اشاره به ادعاهایی مبنی بر بلوکه و مصادره سپرده های بانکی اتباع ایرانی در بانک های ترکیه به نقل روزنامه های ˈینق شفقˈ و ˈتودی زمانˈ ترکیه افزود: پیگیری های به عمل آمده حاکی از آن است که تنها برخی از بانک های خصوصی ترکیه همچون ˈگارانتیˈ و ˈاچ. اس. بی. سیˈ که با غرب و آمریکا مبادلات تجاری دارند، اخیرا به تمامی سپرده گذاران ایرانی، عراقی و سوریه ای خود اعلام کرده اند که با دریافت سپرده های خود، حسابهایشان را در بانک های مربوطه مسدود کنند.

شبکه ˈتی.آر.تی اظهار داشت، هیچ سپرده ای در این بانک ها توقیف، مسدود و یا مصادره نخواهد شد و در صورت عدم مراجعه سپرده گذار به بانک هشدار دهنده، سپرده وی در حساب بانکی وی تا زمان مراجعه مجدد سپرده گذار در آن بانک، در امانت کامل محفوظ نگاه داشته خواهد شد.

بر اساس اعلام ˈتی.آر.تیˈ بانک های گارانتی و اچ.اس.بی.سی از این به بعد برای اتباع ایرانی، عراقی و سوریه ای حساب باز نخواهند کرد.

شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه افزود: اتباع ایرانی که از سوی بانک های خصوصی ترکیه برای بستن حسابهایشان هشدار دریافت کرده اند، می توانند با دریافت سپرده خود از این بانک ها، در دیگر بانکهای ترکیه بخصوص بانک های دولتی ترکیه حساب باز کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −  73  =