مواد غذایی کشش افزایش قیمت را ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مواد غذایی کشش افزایش قیمت را ندارد و ممکن است افزایش قیمت محصولات کشاورزی موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا عباس مظفری در نشست سراسری اتحادیه مرغداران کشور که در استان مرکزی برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی 1.8 مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، توان تولیدی خوبی را در زمینه‌های مختلف دارد.

وی افزود: در حال حاضر در استان مرکزی 30 هزار تن گوشت و 14 هزار تن تخم‌مرغ مازاد وجود دارد که این مازاد مصرف استان به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر استان مرکزی در زمینه تولید مرغ جایگاه هفتم کشور را دارد که این جایگاه نشان‌دهنده تلاش مرغداران استان در زمینه تولید است.

مظفری اعلام کرد: در حال حاضر پروانه بهره‌برداری 207 واحد جدید مرغداری با ظرفیت چهار میلیون قطعه در سال صادر شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی 207 واحد جدید مرغداری در استان، میزان تولید گوشت مرغ از 53 هزار تن به 63 هزار تن و میزان تولید تخم‌مرغ از 27 هزار تن به 31 هزار تن می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان مصرف مرغ در استان مرکزی 50 تن در روز است، گفت: تولید مرغ طی روزهای گذشته در استان روزانه 135 تن بوده است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح این مازاد تولید را ذخیره‌سازی کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر تولید در گرو نقدینگی و سرمایه در گردش است لذا باید برای تقویت تولید، تسهیلات را با سود مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =