سال گذشته با بیش از ۶۰۰ داروخانه متخلف برخورد شده است

به گفته معاون داروی سازمان غذا و دارو سال گذشته با بیش از 600 داروخانه متخلف در سراسر کشور به دلیل افزایش قیمت دارو ، فروش داروی بدون نسخه و عدم حضور مسئول فنی برخورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر محمد رضا شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ما امسال هیچ افزایش قیمتی در داروها نداشتیم و گزارشاتی که  به ما رسیده فکر نمی کنم گزارشات صحیحی باشد ما سال گذشته افزایش یک درصدی در قیمت داروهای وارداتی داشتیم که این افزایش به دلیل نقل و انتقالات بانک بوده که به قیمت دارو اضافه شده بود و ما مجبور شدیم که این افزایش قیمت را به دلیل اینکه با کمبود دارو مواجه نشویم لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از اقلامی که در نسخه توسط پزشکان تجویز می شود مکمل ها هستند افزود: مکمل ها به دلیل اینکه ارز مرجع نمی گیرند به قیمت آزاد وارد می شوند که همین افزایش قیمت مکمل ها باعث شده که مردم هنگام گرفتن نسخه فکر کنند که قیمت داروها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر مردم با افزایش قیمت دارو در داروخانه ای مواجه شدند باید به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند تا ما با آنها برخورد کنیم.

شانه ساز عنوان کرد: به طور مرتب بازرسین معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی داروخانه ها را بازرسی می کنند و گزارشات خود را برای ما ارسال می کنند، سال گذشته حدود 60 مورد برخورد با داروخانه های متخلف صورت گرفته است که البته همه تخلفات آنها بحث قیمت  نبوده بلکه تخلفاتی همچون عدم حضور مسئول فنی و فروش دارو بدون نسخه نیز بوده است.

 معاون داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: آنچه که از نظر ما تخلف دیده می شود با آنچه ارباب رجوع آن را تخلف می نامد متفاوت است به همین منظور باید پرسنل داروخانه ها و به خصوص دارو ساز مردم را هنگام فروش  دارو توجیح کند و هرگونه ابهامی که برای مشتری وجود دارد را پاسخ دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  69  =