غضنفری: در ممنوعیت واردات کالاهای لوکس و مصرفی اولویت ۱۰ جدی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران در ممنوعیت ثبت سفارش گروه 10 کالاهای وارداتی (اقلام لوکس و مصرفی ) جدی است و امکان واردات این کالاها از دیگر کشورها به هیچ عنوان میسر نیست .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، مهدی غضنفری در حاشیه نشست با وزیر توسعه برنامه ریزی ترکیه از این کشور به عنوان همسایه ای استراتژیک برای نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: روابط سیاسی فوق العاده خوب بوده و روابط اقتصادی نیز درحد عالی است .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره محورهای گفت و گو دراین دیدار دو جانبه عنوان کرد: موضوع اول در باره تغییرات اساسی در تجارت خارجی ایران بود و این دیدار فرصت خوبی را برای تشریح اولویت بندی کالا به هیات ترکیه فراهم کرد .

وی گفت: در این دیدار توضیح داد شده که جمهوری اسلامی ایران در ممنوعیت ثبت سفارش گروه 10 کالاهای وارداتی (اقلام لوکس و مصرفی ) جدی است و امکان واردات این کالاها از دیگر کشورها به هیچ عنوان میسر نیست .

غضنفری با یادآوری اینکه ، سیاست های جدید تجاری ایران بر روی فهرست تعرفه ترجیحی مورد مبادله تهران و آنکارا اثر می گذارد ، گفت : طرف ترکیه ضمن پذیرش شرایط و درک موقعیت کشورمان سه پیشنهاد مطرح کرد که قرار است توسط کمیته ای مشترک به بحث و بررسی گذاشته شده و محور مورد توافق اجرایی گردد.

وی درعین حال تاکید کرد که سایر موافقتنامه های حوزه تعرفه ترجیحی (به جز کالاهای مورد نظر اولویت 10) در حوزه تجارت خارجی به قوت خود باقی است .

گفت وگو در خصوص ایجاد شهرک صنعتی مشترک به عنوان یکی دیگر از محورهای نشست مشترک هیات ایرانی و ترکیه بود که غضنفری درباره این موضوع گفت : مقرر گردید پس از حل مسئله قیمت انرژی در شهرک مورد نظر گام های بعدی برداشته شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  3  =