سوء‌استفاده از کارت‌های بازرگانی

در حالی که برخی فعالان بازار معتقدند بخشی از ارز موجود در بازار از نوع پروازی بوده به این صورت که با هواپیما و با چمدان از عراق یا افغانستان به ایران وارد شده است، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع را رد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ارز پروازی در کشور وجود ندارد و فضای ارزی کشور دارای ثبات است و ارز تقلبی در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: دو تا سه ماه نخست نوسانات ارزی در ایران چنین ارزهایی در بازار وجود داشت که با اقدامات صورت گرفته بازار از ارز تقلبی پاک‌سازی شد.

او درباره‌ی قاچاق طلا و خروج ارز برای واردات طلا گفت: در چند ماه گذشته طلا و سکه از کشور خارج می‌شد که با این مورد برخورد شد و درحال حاضر با بانک مرکزی همکاری خوبی داریم و در مواقع حساس بازار ارز و طلا، اقتصاد لطمه‌ نخورد.

واردات خودرو با ارز مرجع

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: در جدید‌ترین پرونده‌های تخلفات می‌توان به واردات خودرو با ارز مرجع و سوء‌استفاده از کارت‌های بازرگانی اشاره کرد.

صدور 500 میلیون کد شبنم

وی همچنین با اشاره به طرح شبنم خاطر نشان کرد: طرح شبنم به دنبال شفاف‌سازی واردات کالاهای خارجی و حمایت از تولیدات داخلی است.

او تصریح کرد: تاکنون حدود 500 میلیون کد برای کالاهای سطح شهر و وارداتی صادر شده است.

قاچاق هزار میلیارد ریالی کالا در سال گذشته

مالکی ادامه داد: در سال گذشته حجم قاچاق کالا کاهش یافت اما ارزش ریالی آن در حدود 137 درصد افزایش پیدا کرد که مبلغی حدود یک هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت بیان کرد: براساس سامانه‌های استقرار‌یافته مانند شبنم، ترانزیت و ترخیص کالا می‌توان از وقوع برخی تخلفات جلوگیری و فرصتی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره نواقص طرح شبنم گفت: طرح شبنم طرح بزرگی است که مانند دیگر طرح‌های بزرگ دارای نواقص است و درحال حاضر به دنبال رفع این نواقص هستیم.

صادرات قانونی سوخت به دست مردم

وی ادامه داد: به دنبال اجرای مصوبه‌ی دولت درمورد معیشت مرز‌نشینان هستیم تا بتوانیم با طرح‌هایی همچون صادرات قانونی سوخت توسط مردم به این مهم دست یابیم.

مالکی در پایان گفت: مرز‌نشینان در حال حاضر می‌توانند تا سقف دو میلیون تومان در ماه داد‌وستد با شهرهای مرزی داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  −    =  64