تدوین بیش از ۴ هزار استاندارد آموزشی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از 4 هزار استاندارد آموزشی وجود دارد که بیشترین آنها در بخش صنعت و خدمات تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کوروش پرند در گفت‌‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت‌های دفتر و طرح و برنامه‌های درسی سال گذشته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: یکی از وظایفی که بر عهده سازمان است تدوین استانداردهای حرفه‌ای شغل و آموزش در همه مشاغل کشور و در سطوح صنعت بزرگ، بین صنعتی‌ها و بنگاه‌های خاص است.

وی افزود: بازنگری تناوبی استانداردهای حرفه‌ای از نگاه تغییرات فناوری، تدوین استانداردهای ارائه آموزش در محیط‌های یادگیری و نیز نظارت بر اجرای آنها از جمله وظایفی است که توسط دفتر طرح و برنامه‌های درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان براساس راهبردها و سیاست‌های تدوین شده اجرایی می شود، گفـت: سال گذشته غربالگری بانک استانداردهای موجود انجام شد و همچنین کتاب‌های مورد نیاز در خصوص مبانی آموزش‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی نیز در حال تدوین است.

به گفته معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، استانداردهای سازمان در 4 بخش کلی خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی است که هر کدام دارای رشته‌های مختلفی هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین استانداردها به ترتیب مربوط به بخش‌های صنعت با 2532، خدمات 739، کشاورزی 684و فرهنگ و هنر 453 استاندارد است.

پرند افزود: همچنین بیشترین استانداردها متعلق به گروه درسی فناوری اطلاعات، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: در مجموع سال گذشته بیش از 4 هزار استاندارد آموزشی وجود داشته که در حال افزایش است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  8