برنامه‌های ایران برای صدور هواپیماهای شخصی

معاون پژوهش و فناوری سازمان صنایع هوایی با اشاره به برنامه های کشور در زمینه طراحی و ساخت هواپیماهای سبک و شخصی گفت: ساخت هواپیمای 19 نفره وارد فاز طراحی و تامین سامانه های هوایی شده و پیش بینی می‌شود تا سال 95 ایران به دانش تولید هواپیمای 19 نفره دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، محمدمهدی هادوی با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخت هواپیماهای سبک و کم سرنشین 2 ، 4 ، 6 ، 9 و 19 نفره را آغاز کرده است، اظهار داشت: هم اکنون ساخت هواپیمای 2 نفره به مرحله تولید رسیده است و نه تنها سازمان صنایع هوایی بلکه بخش خصوصی نیز با ورژن های مختلف در حال تولید این نوع هواپیما است.

وی با بیان اینکه مرحله ساخت هواپیماهای شخصی 6 و 9 نفره نیز آغاز شده و از طرح این هواپیماها در نمایشگاه کیش رونمایی شد، اضافه کرد: برای ساخت و طراحی هواپیمای 19 نفره در مرحله نیازسنجی و امکان سنجی هستیم و بزودی جزئیات آغاز به کار این پروژه اعلام رسمی خواهد شد.

هادوی گفت: در طراحی و ساخت هواپیمای شخصی 19 نفره بخش خصوصی و اتحادیه هوافضا اعلام آمادگی کرده اند و از این رو در زمینه طراحی و تامین سامانه ها مانند ارابه های فرود، تقسیم کار صورت گرفته است.

معاون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع زمان بندی مشخصی از به اتمام رسیدن این پروژه ارائه نکرد و گفت: بسیار کمتر از 5 سال آینده و تا پایان برنامه پنجم توسعه به دانش ساخت هواپیمای 19 نفره دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر نیاز سنجی صورت گرفته از تولید هواپیمای در کشور خاطرنشان کرد: وارد شدن در صنعت هوایی بدون امکان سنجی و نیازسنجی غیرممکن است و نه تنها برای هواپیماهای سنگین حتی برای هواپیماهای سبک نیز باید مطالعات دقیقی از وضعیت بازار و نیاز کشور صورت گیرد.

هادوی، مصارف توریستی، اطفاء حریق و ماموریتهای دولتی را از جمله مصارف هواپیمای 19 نفره عنوان کرد و به مهر گفت: این تولید به طور قطع قابل رقابت با دیگر تولیدات در دنیا خواهد بود و برای صادرات این محصول برنامه هایی در دست انجام است.

وی ادامه داد: نیازمندی برای فرودگاه، ایجاد مرکزیت در پرواز و سامانه های هوانوردی از جمله امکاناتی است که باید در این بخش ایجاد شود و برای تمامی این نیازها، برنامه های مدونی دیده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  67