علت افت قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر کشور علت اصلی افت قیمت طلا و سکه در بازار داخل را کاهش قیمت جهانی طلا و بالا رفتن ارزش ریال در پی تحولات سیاسی کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد کشتی آرای  رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص افت قیمت طلا و سکه در بازار داخل اظهار داشت: کاهش 23 دلاری قیمت جهانی طلا و بالاتر رفتن ارزش ریال در پی تحولات سیاسی کشور روی قیمت طلا در بازار داخل تاثیر گذاشته و موجب افت قیمت ها شده است.

کشتی آرای در ادامه افزود: روز گذشته تاثیر عوامل فوق بر قیمت طلا به گونه ای بودکه قیمت هر سکه تمام بهار آزادی با کاهش 40 هزار تومانی و هر گرم طلای 18 عیار با افت 6 هزار تومانی مواجه شد.

وی همچنین در خصوص روند قیمت طلا در بازار داخل اذعان داشت: ادامه سیر نزولی قیمتها قابل پیش بینی نیست و باید منتظر تحولات سیاسی و اقتصادی کشور بود تا تاثیرات آنها بر قیمتها مشخص شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور درباره آینده بازار جهانی طلا خاطرنشان شد: برخی تحلیلگران بر این باورند با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی دنیا و رشد شاخصهای سهام میزان سرمایه گذاری روی طلا کاهش یافته است و پیش بینی ها حاکی از روند نزولی قیمت این فلز گرانبها در آینده می باشد./طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  +    =  27