ظهور شل‌ها و توتال‌های ایرانی در آینده نزدیک

وزیر نفت با اشاره به این که تا کنون اقدامات بسیار خوبی در بخش بالادستی نفت، پتروشیمی، فرآورش و صنعت گاز کشور انجام شده، گفت: در آینده بسیار نزدیک شاهد ظهور شرکت های بزرگ ایرانی در حد شل و توتال خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از وزارت نفت، رستم قاسمی عصر دیروز (سه شنبه ٢٤ اردیبهشت) در نشست هم اندیشی دانشجویان نخبه دانشگاه های کشور با تاکید براینکه تاکنون بخش زیادی از تحریم ها را پشت سر گذاشته و با تکیه بر توانایی های نخبگان کشور و داشتن مراکز فنی این مسیر ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: برای رسیدن به عدم وابستگی کشور به کشورهای خارجی باید تلاش ها را چندین برابر کرد.

وی بر حضور نخبگان در صنایع کشور و صحنه های عملیاتی آن تاکید و تصریح کرد: تا کنون اقدام های بسیاری در این زمینه از سوی وزارت نفت انجام شده که توافق با دانشگاه ها، ایجاد کنسرسیوم های مختلف، شناسایی اقلام مورد نیاز صنعت و تهیه سند برای آنها از جمله این اقدام هاست.

قاسمی افزود: در بخش صنعت گاز کشور با وجود پیشرفت های موفق، هنوز هم کارهای زیادی از جمله حرکت در جهت افزایش کیفیت و تولید محصولات جدید داریم که باید به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به این که تا کنون اقدام های بسیار خوبی در بخش بالادستی نفت، پتروشیمی، فرآورش و صنعت گاز کشور انجام شده است، گفت: در آینده بسیار نزدیک شاهد حضور شرکت های بزرگ ایرانی در حد شل و توتال خواهیم بود.

وزیر نفت همچنین به حضور ٥٠٠٠ نفر نخبه از محل جذب ممتازان دانشگاه های کشور در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: حدود ١٠٠٠ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

به گفته قاسمی، باید متخصصان جوان صنعت نفت و معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت برای ارتباط نظام مند بین صنعت نفت  با دانشگاه های کشور کمک و همکاری نمایند.

وزیر نفت ضمن ابراز خرسندی و استقبال از پیشنهادهای دانشجویان نخبه کشور تاکید کرد: همه پیشنهادهای مطرح شده در این نشست در مدیریت پژوهش و فناوری وزارت نفت و سایر واحدهای مربوطه رسیدگی و بررسی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای نشست جایگاه سخنرانی در اختیار دانشجویان قرار گرفت تا پیشنهادها و درخواست های خود را اعلام کنند، از جمله پیشنهادات دانشجویان نخبه؛ می توان به ایجاد بانک اطلاعاتی پروژه های انجام شده در وزارت نفت، برقراری ارتباط مفید و موثرتر بین صنعت نفت با دانشگاه ها، جذب نیروی انسانی نخبه بدون برگزاری آزمون، تشکیل کارگروه هایی از دانشجویان برای تولید کردن قطعات تحریمی و … اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  45