افزایش سهام ایران دربانک ترمیم و توسعه

لایحه اجازه افزایش سهام ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه به منظور تقویت جایگاه ایران در مراکز و موسسات مهم و تاثیرگذار بین المللی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه "اجازه افزایش سهام ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه" که به بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

 در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با توجه به لزوم تقویت جایگاه ایران در مراکز و موسسات مهم و تاثیرگذار بین المللی که یکی از مهم ترین ابزارهای اعلام مواضع کشور در صحنه جهانی است و با عنایت به اینکه در حال حاضر بر اساس برنامه های داخلی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی زمینه مساعدی برای ارتقای جایگاه کشور در بانک جهانی، بزرگترین موسسه توسعه ای دنیا، از طریق مشارکت در برنامه تقویت صدای کشورهای در حال توسعه و گذار فراهم آمده است و ضرورت فراهم شدن بستر قانونی مشارکت در برنامه یاد شده، لایحه "اجازه افزایش سهام ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه" برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود.

 بر اساس ماده واحده این لایحه، به دولت اجازه داده می شود به منظور حفظ قدرت رای و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه برای افزایش سهام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه تقویت صدای کشورهای در حال توسعه و گذار از طریق پذیره نویسی تعداد(434) سهم به صورت تعهدی اقدام کند. وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است اقدامات لازم برای پذیره نویسی سهام مزبور و مشارکت در برنامه تقویت صدای کشورهای در حال توسعه و گذار را به مورد اجرا گذارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =