۲۰ ریال عوارض هر نخ سیگار وارداتی

با تصویب نمایندگان مجلس به ازای هر نخ سیگار وارداتی مبلغ 20 ریال دریافت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه کل کشور و در بخش پیشنهاد کمیسیون ها در بندهای الحاقی به بخش درآمدی کمیسیون، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش پیشنهاد داد تا دولت مکف باشد در سال 1392 علاوه بر هرگونه عوارض دریافتی برای واردات دخانیات به کشور به ازای هر نخ سیگار وارداتی مبلغ 20 ریال دریافت و به خزانه واریز کند.

این پیشنهاد پس از مطرح شدن 133 رای موافق 21 رای مخالف و 7 رای ممتنع داشت که درنهایت به تصویب نمایندگان رسید.

کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: برای کاهش اعتیاد به دخانیات و همچنین افزایش زمینه های ورزش بین جوانان و به منظور تجهیز فضاهای فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این پیشنهاد را مطرح کردیم.

در ادامه محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: در این که باید به بحث پژوهش و ارتقاء سطح فرهنگی توجه کرد شکی نیست.

وی در ادامه افزود: ما با این گونه اقدامات یعنی با اضافه کردن به فیش های آب و برق و گاز مردم و یا افزایش نرخ هر نخ سیگار باعث گرانی می شویم.

همچنین در ادامه بررسی این پیشنهاد سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم اصفهان به عنوان موافق این پیشنهاد اظهار داشت: افزایش نرخ هر نخ سیگار که در این پیشنهاد آمده است برای کاهش اعتیاد است چرا که دانش آموزان دبیرستانی ما متاسفانه درگیر این موضوع هستند و اگر چاره ای اندیشیده نشود دانش آموزان ابتدایی نیز به سمت دخانیات خواهند رفت.

وی گفت: البته ما برای این موضوع نیاز به فرهنگ سازی داشتیم و حالا که این امر صورت نگرفته است باید به آموزش و پرورش کمک کنیم.

نظر دولت و کمیسیون در خصوص این پیشنهاد مخالف بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4