نامه فوری پژویان به بانک مرکزی

رئیس شورای رقابت از ارسال نامه ‌فوری خود به بانک مرکزی برای تعیین تکلیف میزان اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان خبر داد و گفت: تنها منبع اطلاعاتی از میزان اختصاص ارز به خودروسازان بانک مرکزی است که هنوز پاسخی به نامه نداده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  جمشید پژویان در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام خودروسازان معتقدند کلیه اجزاء و لوزام خودروهای تولیدی خود را با ارز آزاد خریداری می کنند، اظهارداشت: این امر هنوز برای شورای رقابت با ابهام مواجه است چرا که بانک مرکزی از ارائه ارز مبادله ای به خودروسازان خبر می دهد.

وی افزود: برای کسب اطلاع از این موضوع نامه فوری را به بانک مرکزی ارسال نموده ام تا این نهاد پولی و مالی کشور جزئیات اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان را روشن نماید.

رئیس شورای رقابت ضمن بیان این مطلب که هنوز بانک مرکزی پاسخی را به شورای رقابت اعلام نکرده است، اضافه کرد: تنها منبع اطلاعاتی ما برای کسب میزان اختصاص ارز به خودروسازان بانک مرکزی است به نحوی که اگر مشخص شود خودروسازان تا چه میزان از ارز مبادله ای برای واردات  استفاده کرده اند تعیین دستور العمل قیمت مابقی خودروهایی که ارزبری بالایی دارند با سهولت بیشتری همراه خواهد شد.

پژویان تصریح کرد: در حال حاضر بانک مرکزی به دلیل عدم ارسال اطلاعات خودروسازان، آنالیز قیمتی مابقی خودروها با مشکلاتی همراه است که امیداورم در هفته جاری این موضوع برطرف و با ارسال اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی بازار از بلاتکلیفی قیمتی این خودروها خارج شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄  1  =