هشدار آموزش و پرورش به مدارس: حق تعیین معدل برای ثبت نام ندارید

معاون وزیر آموزش و پرورش از عدم حق تعیین معدل برای ثبت نام از سوی مدارس و اجباری نبودن کلاس های فوق برنامه مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ابراهیم سحرخیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بارها اعلام شده که کلاس های فوق برنامه اجباری نیست و هیچ مدرسه ای نمی تواند دانش آموزان را ملزم و مکلف کنند که در کلاس های فوق برنامه شرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین مدارس به هیچ وجه حق ندارند دانش آموزان را مکلف به معدل خاصی کنند و حق تعیین معدل برای ثبت نام را ندارند به جز مدارسی نظیر تیز هوشان، شاهد و نمونه دولتی که در اساس نامه آن مشخص شده دارای آزمون ورودی هستند.

سحرخیز در ادامه اظهار داشت: طی 2 سال گذشته بخش نامه ای مدون و تجربه شده به ادارات آموزش و پرورش کل کشور ارسال شده که طی آن توصیه شده والدین برای کلاس های فوق برنامه مدرسه را به مکان های خارج از مدرسه و آموزشگاه های خصوصی ترجیح دهند و از محیط های استاندارد آموزش و پرورش استفاده کنند.

وی در ادامه بیان داشت: در مدارس دولتی یا خاص آموزش و پرورش مدیر مدرسه شناخته شده، مسئول و امکانات در مقایسه با فضاهای بیرونی استاندارد است ، والدین اعتماد بیشتری نسبت به این مکان ها دارند و شهریه طبق بخش نامه به گونه ای پیش بینی شده که دریافتی ها به اندازه ای باشد که در مقایسه با مکان های بیرونی هم  ارزان تر و هم با کیفیت تر باشد و تحت نظارت ویژه و مطلوب خانواده صورت پذیرد.

سحرخیز خاطر نشان کرد: مبلغ شهریه در بخش نامه به مدارس ارسال شده که در برخی موارد 50 درصد ارزان تر از اماکن بیرونی است اما در صورت تخلف در آموزشگاه های خارج از مدارس، لازم است والدین شکوایه خود را به موقع مطرح کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  90