انتقال پول با استفاده از ایمیل/ایجاد امکانات جدید روی گوگل والت

شرکت گوگل در کنفرانس سالانه برنامه نویسی کامپیوتری I/O اعلام کرد:

شرکت گوگل در کنفرانس سالانه برنامه نویسی کامپیوتری I/O اعلام کرد نرم افزار گوگل والت خود را وسیعتر خواهد کرد و آن را فراتر از یک خدمت خرید ساده درارتباطات حوزه محدود خواهد برد. نخستین ویژگی جدید گوگل والت قابلیت ارسال پول و دریافت پول از طریق جی میلی است.همچنین گوگل API یا رابطهای برنامه نویسی نرم افزاری صادر کرده است که برنامه نویسان می توانند از آن برای دسترسی به گوگل والت استفاده کنند. علاوه برآن می توانند با کمک همین قابلیت در نرم افزارهای آندروید خرید کنندو آسانتر وارد وب سایتهای خرید شوند . با استفاده از این خدمت دیگر مشتری نیازی ندارد برای هربار خرید تمام اطلاعات خود را وارد سیستم کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  گوگل والت  درحال رشد است و دیگر فقط محدود به پرداخت هزینه های خرید با استفاده از تلفن هوشمند نمیشود.چندی قبل شرکت  در کنفرانس توسعه دهنده I/Oسالانه خود از گسترش خدمت گوگل والت خبرداد. این شرکت قصد دارد نرم افزار پرطرفداراش را طوری عرضه کند که در وب سایتها نیز قابل استفاده باشد.

 پیتر هازلهرست مدیر بخش مدیریت کالا در گوگل والت  میگوید: ما قصد نداریم ارائه خدمت در حوزه های ارتباطی نزدیک NFC را قطع کنیم. فقط می خواهیم تجربه ای  غنی تر برای مشتریانمان ارائه کنیم.  هنوز هم اماکنی وجود دارد که نمیتوان از ارتباطات در حوزه نزدیک استفاده کرد و البته هردستگاهی هم قابلیت استفاده از آن را ندارد.

 با این وجود هازلهرست معتقد است  عصر ارتباطات در حوزه نزدیک نیز فراخواهد رسید و در آینده  این فناوری  رشد بیشتری خواهد کرد و قابلیت کاربرد آن افزایش خواهد یافت. در این بین، گوگل می تواند فعالیتهای  زیادی انجام دهد تا تجربه خرید آنلاین را برای مشتریان خود آسانتر و سریعتر کند، حال مهم نیست این تجربه از طریق دستگاه تلفن همراه  ارائه شود یا یک کامپیوتر رومیزی یا یک لپ تاپ.

 پرداخت از طریق جی میل

  نخستین ویژگی  جدید  گوگل والت قابلیت ارسال پول  و دریافت پول از طریق جی میلی است.  همچنین گوگل API یا رابطهای برنامه نویسی نرم افزاری صادر کرده است که  برنامه نویسان  می توانند از آن برای دسترسی به گوگل والت استفاده کنند. علاوه برآن می توانند با کمک همین قابلیت در نرم افزارهای آندروید خرید کنندو آسانتر وارد وب سایتهای خرید شوند . با استفاده از این خدمت دیگر مشتری نیازی ندارد برای هربار خرید تمام اطلاعات خود را وارد سیستم کند.  و در آخر، گوگل APIهایی ساخته است که برنامه نویسان می توانند  با استفاده از آن بازرگانان دسترسی آسان به کارتهای وفاداری و برنامه های مختلف  را برای فروشندگان و بازرگانان فراهم میکنند.

به طور حتم  قابلیت پرداخت با ایمیل  جالبترین خبری است که گوگل درباره  گوگل والت اعلام کرده است زیرا به این ترتیب  پرداخت دیجیتال به دوست یا هر فردی مانند ارسال عکس یا اسناد در ایمیل، ساده وبی درد سر خواهد شد.

 با استفاده از این خدمت حتی می توان برای افرادی پول فرستاد که از جی میل استفاده نمیکنند. درصورتیکه حساب بانکی فرد به گوگل والت متصل باشد یا اینکه مشتری دارای حسابهای از پیش پرداخت شده گوگل والت باشد، این فرایند رایگان خواهد بود و هیچ هزینه ای نخواهد داشت. کارمزدهای درخواست خدمت ارسال پول با استفاده از گوگل والت  به کارت اعتباری یا نقدی مربوط میشوند.

 شیوه کارکرد آن چنین است:  برای ارسال پول با جی میل روی گزینه اتچ کردن در بدنه ایمیل کلیک کرده و سپس ایکون "$" را انتخاب کنید تا پول به پیام شما اتچ شود، پس از آن مقدار پولی قصد ارسال دارید، وارید کنیدو در آخر پیام را به آدرس الکترونیکی مورد نظرتان بفرستید.

درحال حاضر  ارسال پول با استفاده از جی میل فقط برای کامپیوترهای رومیزی فعال شده است. برای استفاده از این خدمت روی تلفن هوشمند می توان وارد وب سایت گوگل والت موبایل شده و از این طریق اقدام کرد. برای ارسال یا دریافت پول داشتن حساب بانکی گوگل والت ضروری است. از سوی دیگر ایمیلهای انتفال پول هم اکنون فقط در آمریکا  قابلیت کارکرد دارد.

 هازلهرست  می گوید هنگام ارسال پول با استفاده از جی میل، مشتریان نباید درباره معضلات امنیتی نگران باشند. این شرکت برنامه «حمایت از خرید در گوگل والت» را ارائه میکند که مشتریان را به طور 100 درصد در برابر پرداختهای غیر قانونی بیمه میکند.  او در ادامه سخنانش افزود، هیچ اطلاعات حسابی با استفاده از ایمیل منتقل نمی شود.

طی ماههای آینده این ویژگی در سراسر آمریکا فعال می شود و کاربران بالای 18 سال می توانند از آن استفاده کنند.

 خرید لحظه ای

 در ادامه کنفرانس گوگل اعلام کرد ویژگی خرید لحظه ای API برای برنامه نویسان نرم افزار ها تهیه شده است که سبب می شود فرایند خرید آسانتر انجام شود. همچنین APIجدید به  نویسندگان نرم افزار و وب سایت کمک میکند هنگام خرید کالای فیزیکی در یک نرم افزار خرید  یا به صورت آنلاین ، با استفاده از علامتGoogle+ تمام اطلاعات ملزوم شخصی و اعتباری کاربر را فراهم کنند.

به طور مختصر می توان گفت؛ مشتریان می توانند فقط با چند کلیک ساده هرآنچه را می خواهند ازیک نرم افزار یا فروشگاه آنلاین بخرند. این شرکت و پرایس لاین (یکی از شرکای ارائه کننده ویژگی خرید آنی) نشان دادند این فرایند را چقدر سریع و آسان می توان انجام داد.

این ویژگی بسیار فعالتر از گزینه پی پال برای کاربران گوگل است. گوگل تا به حال با شرکای متعددی قرارداد امضا کرده است مانند آیربی ان بی، بوکینگ ، اوبر و اکسپدیا. تمام این شرکتها ویژگی جدید گوگل را در نرم افزارهای خود خواهند گنجاند.

 گوگل ادعا میکند این ویژگی جدید نه تنها  تکمیل فرایند خرید را برای مشتریان آسانتر میکند، بلکه  ایمن تر نیز هست. اما چگونه؟  خود بازرگانان  هیچ گاه  به شماره اعتباری کامل مشتری دسترسی نخواهند داشت. این بدان معناست که اطلاعات حساس حساب  در وب سایتهای متعدد خرید ذخیره نشده است.

 گوگل والت مخالف API

این شرکت همچنین اعلام کرده است به کاربران گوگل والت اجازه می دهد هرگونه اطلاعات کارت وفادارای را به نرم افزار گوگل والت شخصی شان اضافه کنند. نسخه های قبلی گوگل والت این ویژگی را نداشتند و مشتری فقط می توانست اطلاعات کارتهای وفاداری را به کیف پول دیجیتالی وارد کند. اکنون مشتریان میتوانند اطلاعات کارتهای وفاداری و دیگر موارد از جمله بلیتهای مختلف را به کیف پول گوگل واردکنند.

 

این قابلیت درست شبیه آن چیزی است که شرکت اپل به عنوان بخشی از قابلیتهای خدمت Passbook خود ارائه کرده است. اما  به گفته هازلهرست خدمت گوگل کمی گسترده تر است.

 همچنین گوگل API برای توسعه دهندگان ارائه میکند که دریافت کارتهای وفاداری مشتریان را آسانتر میکند. این شرکت اجازه استفاده از API را به برندهای بزرگ می دهد تا آنها نیز ویژگی خود را به قابلیتهای نرم افزارهای موبایلشان اضافه کنند . به این ترتیب گوگل خدمات خود را خیلی سریعتر و آسانتر به مشتریان عرضه میکند.

هم اکنون گوگل  با چند برند مختلف همکاری میکند مانند آلاسکا ایرلاین، بادی شاپ، رستورانهای بی جی، ماریوت  رواردز و ریتیل می نوت.

مترجم: شیوا سعیدی

http://news.cnet.com :منبع /

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  19