بانک UBS تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

شعبه فرانسوی بانک یو بی اس سوئیس به اتهام ترغیب ثروتمندان فرانسوی به فرار مالیاتی و بازکردن حساب های بانکی در سوئیس، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فرانس24، در سال دو هزار و هشت یکی از کارمندان سابق یو بی اس به نام برادلی بیرکنفلد در آمریکا به مسئولان فدرال اعلام کرد سیستمی درون بانکی برای ترغیب فرار مالیاتی وجود دارد. بانک تحت فشار قرار گرفت و در ماه ژوئن همان سال از دفاتر این بانک در پاریس بازرسی شد. بانک یوبی اس سپس مجبور شد در همه فعالیتهای خود تجدید نظر کند.

استفانی ژیبو مسئول سابق بازاریابی یوبی اس در فرانسه گفت :« پس از آن مسئولان مافوق من بارها از من خواستند همه یادداشتهای مکتوب و رایانه ای آرشیو خود را که از سال 1999 در اختیار داشتم نابود کنم. »

در این فایلها اسامی ثروتمندان بزرگ فرانسوی ذکر شده بود که مشتریان بالقوه این بانک به شمار می رفتند. آنان به شرکت در وقایع ورزشی یا میهمانی هایی دعوت می شدند که بانک برگزار می کرد.

در این میهمانی ها ثروتمندان تشویق می شدند ثروتهایشان را به سوئیس انتقال دهند.

این اقدام بانک امری کاملا غیرقانونی محسوب می شود.

استفانی ژیبو در آن زمان زنگ هشدار را در برابر مسئولان ارشد بانک به صدا درآورد اما او به جرم افترا به دادگاه فراخوانده شد و پس از تبرئه شدن از سمت خود اخراج شد.

آنتوان پیون نویسنده فرانسوی در کتابی که به تازگی منتشر شده است، یادداشتهای فعالیتهای غیرقانونی بانک را منتشر کرده است.

آنتوان پیون گفت این یادداشتها اغلب اوقات دست نویس هستند و تجار در آنها فعالیتهای غیرقانونی را که در حسابهای رسمی ثبت نشده است یادداشت می کنند. گردش مالی موازی آنها به بانک یو بی اس انتقال می یافت.

از سال دوهزار و هشت چندین کارمند بانک یو بی اس به اداره گمرک قضایی فرانسه احضار شده اند و مسئولان نظارت بر بانکها نیز کنترلها را دو چندان کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  17