گرسنه ترین کشورها را بشناسید/آخرین وضعیت گرسنگی در جهان

سازمان خواربار و کشاورزی جهانی تخمین زده است که 1.3 میلیارد تن غذا در هر سال هدر می‌رود، این در حالی است که 870 میلیون نفر به سوء تغذیه مبتلا هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرآنلاین   اسراف مواد غذایی به این شکل آن هم در زمانی که میلیون‌ها نفر گرسنه‌اند قابل قبول نیست، با وجود اثرات روبه افزایش سوء مصرف مواد غذایی بر محیط زیست‌مان، ما باید روش‌های پایدارتری را برای تولید غذا در پیش بگیریم. ما باید به منظور حفظ سیاره‌مان به آنچه می‌خوریم بیندیشیم.

به همین دلیل است که امسال پیام روز جهانی محیط زیست "فکر کن، مصرف کن و ذخیره کن" انتخاب شده است.

برنامه جهانی غذا که وابسته به سازمان ملل است متولی آمار و ساماندهی کمک به گرسنگان جهان است گرسنگی و سوتغذیه همیشه مارا به یاد آفریقا می اندازد . تصوری که چندان هم غلط نیست اما بیشترین آمار گرسنه ها مربوط به آسیا و اقیانوسیه است .
برنامه جهانی غذا بزرگ ترین آژانس بشر دوستانه دنیا است که در سرتاسر جهان با گرسنگی مبارزه می کند و بودجه آن به صورت داوطلبانه تأمین می شود.
از آغاز فعالیت این سازمان در سال 1962، این آژانس در پی چشم اندازی از جهان است که در آن هر مرد، زن و یا کودکی در هر زمان به غذای لازم برای یک زندگی سالم و پرتحرک دسترسی داشته باشد. این سازمان برای رسیدن به چنین چشم اندازی با آژانس های سازمان ملل متحد در رم، مانند سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD)، و همچنین سایر آژانس های سازمان ملل متحد، دولت و سازمان های غیردولتی همکاری می کند

به طور میانگین، برنامه جهانی غذا قصد دارد به بیش از 90 میلیون نفر در بیش از 70 کشور امداد غذایی نماید. تعداد کارمندان برنامه جهانی غذا حدود 12 هزار نفر است که بیشتر آنها در نواحی دور افتاده مشغول بکار می باشند و مستقیما به گرسنگان نیازمند خدمت می نمایند.

اطلاعات و آمار موجود در خصوص گرسنگی
870میلیون نفر در جهان غذای کافی برای خوردن ندارند که از  این تعداد از سال 1990 ،130میلیون کاسته شده اما پس از سال 2008 کاهش تعداد گرسنگان روند کندی داشته است.

تعداد زیادی از این گرسنگان (98 درصد) در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند، جایی که 15 درصد جمعیت آن دچار کمبود تغذیه ای هستند .
منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشترین میزان گرسنه (حدود 563 میلیون) را در خود جای داده است که این رقم سیر نزولی دارد.
زنان تقریبا نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند این در حالی است که 60 درصد آمار مربوط به گرسنگی به زنان تعلق دارد.
فقر تغذیه ای هر ساله باعث مرگ 2/6 میلیون کودک زیر پنج سال می شود
یک چهارم کودکان جهان رشد طبیعی ندارند که این رقم در کشور های در حال توسعه به یک سوم افزایش می یابد.
80درصد کودکانی که رشد طبیعی ندارند تنها در 20 کشور زندگی می کنند.
66میلیون کودک در مقطع ابتدایی در کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان، گرسنه به مدرسه می روند که 23 میلیون نفر آنها در افریقا هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    ما به زودی به صدر این جدول ارتقا خواهیم یافت تا مشت محکمی بشود بر دهان استکبار جهانی!

ارسال یک پاسخ

22  −    =  17