کاهش تعداد شرکت کنندگان در اعتراضات آنکارا

در پنجمین روز از اعتراض های ضد دولتی در شهر آنکارا پایتخت ترکیه، از شدت اعتراضات در خیابان های این شهر کاسته شد.

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، معترضان به سیاست های داخلی و خارجی 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر ترکیه، از عصر روز گذشته (جمعه) در خیابان های مرکزی شهر آنکارا تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند.

معترضان در این تظاهرات همچنان خواستار استعفای اردوغان شدند و شعارهایی علیه وی سر دادند.

با آنکه از شمار تظاهرکنندگان کاسته شده بود ولی در میان آنان شماری از دانش آموزان با لباس های فرم یکدست مشاهده می شد.

پلیس و نیروهای امنیتی آنکارا از ورود معترضان به خیابان های اصلی شهر ممانعت کردند و درگیری های اندکی بین دو طرف صورت گرفت.

براساس این گزار ، با تاریک شدن هوا، شهروندان معترض پایتخت‌نشین ترکیه امشب نیز در گروه
هایی با ایستادن در تقاطع‌‌های خیابان‌های شهر با زدن سوت و با به صدا در آوردن بوق خودروها و همچنین قابلمه‌هایی که در دست دارند، اعتراض خود را به سیاست‌های داخلی و خارجی دولت
اردوغان اعلام کردند.

راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز به سیاست‌های نخست‌وزیر ترکیه که اکنون به سراسر این کشور کشیده شده است، با تجمعی در اعتراض به تخریب «پارک گزی» در میدان تقسیم استانبول آغاز شد، اما با گسترش دامنه این اعتراض‌ها به شهرهای مختلف از جمله آنکارا، مردم ترکیه فرصتی برای ابراز مخالفت خود به سیاست‌ های دولت آنکارا یافته‌اند.

به رغم دعوت مقامات دولتی ترکیه از مردم این کشور برای حفظ آرامش، اعتراضات خیابانی مردم آنکارا پایتخت ترکیه علیه دولت این کشور همچنان ادامه دارد.

معترضان خواستار استعفای نخست وزیر ترکیه به خاطر سیاست های اشتباه داخلی و خارجی وی به ویژه سیاست های اتخاذ شده علیه سوریه بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  32  =