با شروط بانک مرکزی قطعات ریل‌باس از گمرک ترخیص می‌شود

مدیرعامل ایریکو با اشاره به شرط بانک مرکزی برای ترخیص قطعات ریل‌باس از گمرک، گفت: با توجه به طولانی شدن این پروسه، بخشی از خط تولید ریل‌باس را جمع‌آوری کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم غلامرضا رزازی افزود: پس از مدت‌ها برگزاری جلسات سرانجام بانک مرکزی یک قدم در این زمینه به جلو برداشته است، اما شروط سختی را برای این کار گذاشته که به نظر می‌رسد با روند کنونی حداقل سه ماه برای ترخیص قطعات ریل‌باس از گمرک حداقل سه ماه زمان می‌برد.
وی با اشاره به اختلافات چند ماه اخیر در رابطه با ترخیص قطعات از گمرک، تصریح کرد: بانک مرکزی تعهد راه‌آهن را برای بازپرداخت فاینانس (حدود 100 میلیون یورو) تولید ریل‌باس‌ها می‌خواست که البته مصوبه هیات دولت تعهد را به وزارت راه و شهرسازی داده بود، اما بانک مرکزی اصرار داشت که راه‌آهن متعهد شود و نهایتا پذیرفت که مصوبه هیات دولت را در این زمینه اجرا کند.
وی ادامه داد: ولی شروطی را برای این کار گذاشته که تسویه بدهی‌های راه‌آهن یکی از آنهاست، بر این اساس به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده قطعات ریل‌باس همچنان در گمرک بندرعباس خاک بخورد.
مدیرعامل ایریکو با بیان این‌که برای تسویه بدهی‌ها نیز دو طرف باید جلساتی را برگزار کنند، افزود: به دلیل تاخیر در ترخیص قطعات بخشی از خط تولید ریل‌باس ایریکو جمع‌آوری شده و به تدریج در این مسیر حرکت می‌کنیم، البته تا پایان خرداد صبر می‌کنیم، چنانچه احساس کنیم کاری در این رابطه صورت نمی‌گیرد مجبوریم خط را به‌طور کامل جمع‌آوری کنیم.
رزازی با اشاره به ضرر ماهانه 3.5 میلیارد تومانی بابت عدم ترخیص قطعات ار گمرک، گفت:‌ البته این زیان در مقابل از بین رفتن قطعات ریل‌باس در گمرکات بندرعباس رقمی نیست، ارزش این قطعات بیش از 40 میلیون یورو است که رطوبت و گرمای بندرعباس آنها را از بین خواهد برد.
وی خاطرنشان کرد:‌ در صورت ترخیص قطعات ریل‌باس ماهانه یک قطار به ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود و این امر تاثیر به سزایی در ارتقای شاخص‌های حمل‌ونقل کشور خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70