رشد ۴۴ درصدی ارزش جهانی پرداخت موبایل در سال ۲۰۱۳ / کاهش ارزش تراکنشهای NFC به میزان ۴۰ درصد

انقلاب کیف پول الکترونیک هنوز در آغاز راه

ارزش جهانی پرداخت موبایل در 2013 به 235.4 میلیارد دلار خواهد رسید که در مقایسه با 1.163 میلیارددلار 2012، نشاندهنده افزایشی 44 درصدی است./تعداد کاربران پرداخت موبایل در سراسر جهان در 2013 به 245.2 میلیون خواهد رسید که نسبت به 2012 میلادی(200.8 میلیون نفر) افزایش یافته است. با وجود این اخبار خوب، انقلاب کیف پول الکترونیکی هنوز در راه نیست./ارزش تراکنشهای ارتباطات حوزه نزدیک(NFC) به میزان 40 درصد کاسته شده است که دلیل آن انطباق کم این فناوری در تمام بازارهای منطقه ای در 2012 بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک طبق گزارش  جدید گارتنر،  ارزش جهانی پرداخت موبایل  در 2013 به 4/235 میلیارد دلار  خواهد رسید که در مقایسه با 1.163 میلیارددلار 2012، نشاندهنده افزایشی 44 درصدی است.

همچنین تعداد کاربران پرداخت موبایل در سراسر جهان در 2013 به 2/245 میلیون خواهد رسید که نسبت به 2012 میلادی(8/200 میلیون نفر) افزایش یافته است. با وجود این اخبار خوب، انقلاب کیف پول الکترونیکی  هنوز در راه نیست. اما یک نکته حتمی است،  به نظر نمی رسد فناوری  ارتباطات حوزه نزدیک چاره راه اندازی کیف پول الکترونیک باشد.

 سندی شن، مدیر تحقیقاتی  موسسه گارتنر  در گزارش خود می نویسد: پیش بینی می کنیم حجم جهانی تراکنشهای موبایل  و ارزش آن  از 2012 تا 2017 به طور متوسط سالانه 35 درصد رشد کند .  همچنین تخمین زده می شود تا 2017 میلادی،  بازاری به ارزش 721 میلیاد دلار با بیش از 450 میلیون کاربر در این بخش به وجود بیاید. با این و جود   پیش بینی هایمان درباره  ارزش کل تراکنشها  در بازه مورد نظر را کاهش دادیم که دلیل آن  رشد کمتر از  حد انتظار در 2012 ( به خصوص در آمریکای شمالی و آفریقا ) بود.

 ارزش تراکنشهای  ارتباطات حوزه نزدیک(NFC)  به میزان 40 درصد کاسته شده است که دلیل آن انطباق کم این فناوری در تمام بازارهای منطقه ای در 2012 بود. البته نباید این حقیقت را فراموش کرد که برخی شرکتهای ارائه کننده خدمات سطح بالا و معروف مانند گوگل والت و Isis برای به دست آوردن محبوبیت در این حوزه تلاش می کنند.

گارتنر پیش بینی میکند  فناوری ارتباطات حوزه نزدیک فقط 2 درصد کل ارزش  تراکنشها در 2013  و 4 درصد کل  تراکنشها در 2017 را به خود اختصاص دهد، هرچند پیش بینی می شود  رشد این فناوری از 2016 بیشتر شود زیرا در این هنگام نفوذ  و گسترش  موبایلهای ارتباط حوزه نزدیک و کارتخوانهای بی تماس بیشتر می شود.

 با توجه به اینکه  روی فناوری آندروید گوگل و سامسوگ تاکید می شود، چرا آندروید نتوانسته  فناوری ارتباطات حوزه نزدیک  را برای آغاز انقلاب کیف پول الکترونیک  راه اندازی کند؟
 
  از سویی  پیش بینی میشود انقلاب کیف پول الکترویک  بازار را زیرورو کند ، اما این سوال به وجود می آیند که درحال حاضر مانع آن چیست.   آیا یک مشکل امنیتی است که نیازمند  افزودن  احراز هویت اثر انگشت به تلفنهای هوشمند است تا بانکها و خرده فروشان مطمئن شوند کاربران کسانی هستند که ادعا میکنند؟ اپل، سامسونگ و بلک بری همگی برای ساخت اسکنرهای  اثرانگشت  در دستگاههای آتی شان تلاش دارند.  این ویژگی ممکن است  در دستیابی به قراردادهای جدید پنتاگون به آنها کمک کند.  از سوی دیگر آخرین پازل گمشده ایست که از خلق انقلاب کیف پول الکترونیک جلوگیری میکند.

 اپل به تازگی  اختراع جدیدی به ثبت رسانده است که براساس آن اطلاعات را از یک یا 2 دستگاه الکترونیک  با روشی ساده و با استفاده از ارتباطات حوزه نزدیک منتقل می شوند.  با این وجود  در بیانیه خود می نویسد«  در فرایند انتقال داده ها ممکن است به جای ارتباطات حوزه نزدیک از روش ارتباط دستگاه به دستگاه استفاده شود.»

 گزارش امروز گارتنر  داده های زیادی را آشکار میکند اما هنوز هم مشخص نیست   چگونه   بن بست کیف پول الکترونیک  پایان خواهد یافت. همه کارشناسان می دانند که فناوری ارتباطات حوزه نزدیک  به تنهای فقط بخشی کوچک از یک طرح بزرگ است.  بنابراین به نظر می رسد ارتباطات حوزه نزدیک هم راه حل مشکل نباشد.
 
 
منبع :  http://www.patentlyapple.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =