تلفات گوزن های زرد به ۲۲ راس رسید/ تنها ۵۰ راس دیگر باقی مانده

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: علی رغم تمام تلاش های محیط زیست و سایر ارگان ها تلفات گوزن های زرد به 22 راس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک لاهیجانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: براساس آخرین آمار تا شب گذشته تلفات  گوزن های جنگل های دز وکرخه که مورد هجوم مگس های مهاجم قرار گرفته اند به  22 راس رسید.

وی با اشاره به نصب دوربین های دید در شب ادامه داد:کار نصب تور هوایی به اتمام رسیده است و امیدواریم گوزن ها با اطمینان از شرایط موجود زیر تور بیایند تا با زنده گیری آنها از تلف شد نشان  جلوگیری کنیم.
 
لاهیجانی زاده با اشاره به زنده گیری 6گوزن افزود: از مجموع گوزن های زنده گیری شده نیز یک راس به دلیل وخامت حالش تلف شد.

این درحالیست که در بدن اکثر گوزن ها که زیر تور رفت و آمد می کنند نیز آثار زخم و بیماری  مشاهده می شود که این امر مارا نگران می کند .

وی افزود :طبق آخرین سرشماری در اواخر سال گذشته تعداد این گونه در حال انقراض  60تا70 راس تخمین زده شده است که امیدواریم طی چند روز آینده با زنده گیری آنها به این شرایط تلخ پایان دهیم.

وی ادامه داد: نیروهای حفاظت محیط زیست استان به همراه دامپزشکان از زمان تلف شدن اولین گوزن به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا با زنده گیری گوزن ها از اتلاف بیشتر آن ها جلوگیری شود اما به دلیل وسعت جنگل و پوشش گیاهی این کار به سختی پیش می رود، و در صورتی که کار زنده گیری در این هفته به پایان برسد شروع به سم پاشی و ضدعفونی جنگل خواهیم کرد.
 
وی تصریح کرد: این مگس با تخم ریزی در جاهای نرم بدن گوزن سر و گردن حیوان را هدف قرار می دهد و وارد بافت بدن می شود که نیاز به درمان مستقیم دارد.
 
لاهیجان زاده اذعان داشت: این مگس در طول روز می تواند 100 هزار تخم بر روی بدن گوزن بریزد که بعد از این که این تخم ها به کرم تبدیل شد چشم سر و نهایتاً مغز گوزن را می خورد و در عرض 3 روز گوزن تلف می شود و تنها با شروع فصل گرما از بین می رود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  18