لایحه اداره امور بانک‌ها باید سریع‌تر نهایی شود

عضو شورای پول و اعتبار تاکید کرد: لایحه قانونی اداره امور بانک‌ها از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شده و هر چه سریع‌تر نهایی و اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: این لایحه در واقع تعیین تکلیف نظام بانکی در نظام اداری کشور است که البته چند سالی است بحث آن مطرح شده و در جاهای مختلف از جمله مجلس، بانک مرکزی و شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح شده و به نظر می‌رسد لایحه قانونی جزو اولویت‌هایی است که برای ارتقای اداره نظام بانکی راهگشا بوده و زمینه مناسبی را برای کار و فعالیت فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه با این لایحه نظام بانکی بیش از گذشته در خدمت تولید، صنعت، کشاورزی و توسعه صادرات قرار می‌گیرد گفت: ظرفیت‌هایی نیز در حوزه قانون گذار توسط شورای پول و اعتبار فراهم شده و اقداماتی انجام شده است.

عضو شورای پول و اعتبار تاکید کرد: اعتماد لازم و کافی باید به نظام بانکی بشود و نظام بانکی توان و ظرفیت این را دارد که در خدمت سیاست‌های اقتصادی و کلان کشور باشد.

وی تصریح کرد: نظام بانکی به اندازه کافی ظرفیت دارد تا بتواند شرایط ناشی از فشارهای بین المللی را به نحوی مدیریت کند که جلوی و پایش گرفته نشود واجازه دهد این ظرفیت آزاد شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =