لغو تحریم ها علیه عراق بعد از ۲۳ سال

معاون سابق فرماندهی ارتش آمریکا مظنون به افشای اطلاعات درباره حمله ویروس استاکس نت به ایران است.

به گزارش عصر ایران، منابع حقوقی در آمریکا گفته اند ژنرال بازنشسته "جیمز هوس کارترایت"  به اتهام افشای اطلاعاتی درباره حملات سری الکترونیکی واشنگتن علیه برنامه هسته ای ایران بازجویی خواهد شد.

شبکه ان بی سی آمریکا به نقل از این منابع که خواستند نامشان اعلام نشود گزارش داد: این ژنرال بازنشسته 63 ساله که قبلا سمت معاون فرماندهی کل ارتش آمریکا را برعهده داشت و در سال 2011 بازنشسته شد قرار است توسط وزارت دادگستری آمریکا درباره افشای اطلاعات سری درباره حملات ویروس استکس نت به تاسیسات هسته ای ایران تحت بازجویی قرار بگیرد.

بنابراین گزارش، روزنامه نیویورک تایمز در سال گذشته میلادی با انتشار گزارشی اعلام کرده بود این ژنرال بازنشسته حمله سایبری معروف به "بازی های المپیک" را در دوره ریاست جمهوری جرج بوش و اوباما، برنامه ریزی و هدایت کرده بود.

همچنین اوباما از نخستین ماه های نخست آغاز کار در کاخ سفید دستور داده بود حملات الکترونیکی به کامپیوترهای مراکز غنی سازی اورانیوم ایران افزایش یابد. او در سال 2010 هم دستور حملات سایبری را صادر کرد که منجر به توقف موقت فعالیت مرکز غنی سازی نطنز ایران شد.

هدف از این تحقیقات و بازجویی ها شناسایی عامل افشای اطلاعاتی درباره حملات سایبری آمریکا علیه فعالیت های هسته ای ایران است. برخی احتمال می دهند منبعی در کاخ سفید عامل این افشاگری باشد اما از اواخر سال گذشته میلادی ژنرال بازنشسته کارترایت یکی از مظنونان اصلی این مسئله بود.

یک منبع اگاه دیگر هم گفت که هنوز درباره بازداشت این ژنرال بازنشسته تصمیی گرفته نشده است.

زنرال بازنشسته کارترایت و وکیلش، کاخ سفید و وزارتخانه های دادگستری و دفاع آمریکا در پاسخ به درخواست های خبرگزاری یونایتدپرس، از ارائه واکنش به این موضوع خودداری کردند.

حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای ایران، آسیب های زیادی وارد کرد اما مانع از ادامه فعالیت های هسته ای ایران نشد.

تاکنون به طور رسمی عامل این حمله مشخص نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  1  =