دلایل حادثه معدن طبس اعلام شد/ قصور ۶۰ درصدی کارفرما

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با تشریح دلیل حادثه معدن ذغال سنگ طبس، گفت: در این حادثه 20 درصد قصور متوجه کارگران، 20 درصد مربوط به مسئول ایمنی معدن و 60 درصد نیز به عنوان قصور کارفرما اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا هرمز ناصرنیا در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال فارس در مورد سرانجام رسیدگی به حادثه معدن زغال سنگ طبس اظهار داشت: طبق قانون، هر معدن با بیش از 25 معدنکار باید یک مسئول ایمنی داشته باشد و معدن طبس نیز دارای مسئول ایمنی بود ولی او واجد شرایط نظام مهندسی نبوده است و دارای مدرک فوق دیپلم بوده نه مهندسی.

وی ادامه داد: در حوادث معدنی ممکن است مقصر، نیروی کار و اپراتور باشد و یا اینکه کارفرما به دلیل عدم تأمین تجهیزات و ابزار کافی دچار قصور شده باشد.

ناصرنیا با بیان اینکه در حادثه طبس، هر دو مورد وجود داشته است، افزود: در این حادثه کارگران نیز به وضعیت هوای معدن توجه کافی نداشته‌اند و علاوه بر این، هوای معدن خوب تهویه نشده بود.

وی توضیح داد: در این حادثه 20 درصد قصور متوجه کارگران، 20 درصد متوجه مسئول ایمنی و 60 درصد متوجه کارفرما بوده است.

وی اظهار داشت: طبق احکام صادر شده، هر کدام از مقصران باید بخشی از دیه را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه معدن زغال سنگ طبس تاکنون تعطیل بوده است، گفت: مجوز فعال شدن دوباره این معدن برای همان کارفرمای قبلی صادر شده است.

به گزارش فارس، حادثه معدن زغال سنگ طبس در آذر سال گذشته 8 کشته به همراه داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در ادامه از برگزاری نشست اعضای هیئت مدیره این سازمان در روزهای 11 تا 13 تیر ماه در شیراز خبر داد و گفت: در این نشست نماینده وزیر صنعت که معمولاً معاون معدنی است، حضور خواهد داشت.

وی همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی از 19 تا 21 آذر ماه در تهران خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  7