سرمایه گذارانی که جرات سرمایه گذاری ندارند بازار طلا را ترک کنند

با رسیدن قیمت طلا به پایین ترین میزان در3 سال گذشته،طرفداران این فلز خود را در موقعیت نامساعدی می بینند؛ با این حال بعضی تجار تسلیم نشده اند و باور دارند که دوران افول طلا رو به پایان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سی بی ان سی، طرفداران افزایش قیمتی طلا معتقدند که این بازار جای ترسوها نیست و سرمایه گذارانی که جرات سرمایه گذاری ندارند این بازار را باید هرچه زودتر ترک کنند.

سقوط آزاد طلا در روزهایی که گذشت، خیلی ها را به فکر خرید طلا برای سرمایه گذاری انداخته است. با این حال نوسانات غیرقابل پیش بینی بازار جهانی سرمایه گذاران را نگران پایین تر آمدن قیمت طلا در روزهای آینده کرده است. از اینرو بسیاری از این افراد ترجیح دادند تا سرمایه های خود را به طرف بازار بورس هدایت کنند تا متحمل زیان سنگینی نشوند.
بازار سقوط ارزش طلا در سال 2013 کاهش قیمتی که در این هفته به 30درصد رسیده را تجربه کرده ، و بهای طلا برای اولین بار از آگوست 2010 به کمتر از 1200 دلار رسیده است.
طبق گزارش ایندکس یونیورس، معاملات ارزی اس آر دی ار طلا که راه معروفی برای سرمایه گذاران است که بدون در دست داشتن طلای فیزیکی وارد تجارت شوند، امسال بیشتر از 18 میلیون دلار ریزش داشته و نزدیک 30درصد از سرمایه اش را از دست داده است.
به نظر می رسد یکی از علتهای فروش اخیر بیش از حد طلا مرتبط با ترس تغییر سیاست های پولی فدرال رزرو باشد. اگر چه مدیران فدرال رزرو در روز پنج شنبه اعلام کرده اند که تا زمانی که اقتصاد آرام نشود، سیاست هایشان تغییر نخواهد کرد، طلا همچنان گرفتار فروش بیش از حد است.
طرفداران طلا در اوراق بهادار ای تی اف، می گویند آرام کردن اقتصاد در واقع به قیمت طلا کمک خواهد کرد، چون فدرال رزرو را در بازی چاپ اسکناس نگه خواهد داشت. در کنار تیم ای تی اف، افراد دیگری هم نسبت به آینده طلا خوشبین هستند.
کپیتال اکونومیکز پیش بینی کرده که طلا از مشکلات کوتاه مدت همچنان رنج خواهد برد ولی برخی سناریوها پذیرفتنی هستند که می گویند طلا در چند سال آینده رشدی قابل توجه خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  18