بانک سینا ۲۷۵ ریال سود به سهامداران داد

مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا با حضور بیش از 94 درصد از سهامداران برگزار و براساس محاسبات حسابرسی از سود کسب شده در سال 1391 مبلغ 275 ریال سود به سهامداران تعلق گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از ایسنا در ابتدای مجمع صاحبان سهام بانک سینا، هیئت رئیسه مجمع مرکب از عبدالناصر همتی، سیدمرتضی ساداتیان نماینده سهامدار عمده، بهزاد گلکار نماینده شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا، حسین فرزان اصل منشی جلسه و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار، و سازمان حسابرسی تشکیل شد و مدیرعامل بانک با اشاره به اهم اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرای بانک، سال 1391 را سال حضور فعال بانک سینا در عرصه بانکداری دانست.

وی افزایش سرمایه از مبلغ 4000 میلیارد ریال به مبلغ 6000 میلیارد ریال، بهینه سازی استقرار شعب جدید و افتتاح هفت شعبه در مناطق پر بازده اقتصادی، جایگزینی و تعدیل و بهبود ساختارسازمانی و ترکیب نیروی انسانی به سمت نیروی ماهر جوان و آشنا به بانکداری نوین، توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیک، تدوین گزارش شناخت و برنامه استراتژیک توسعه منابع انسانی و تعیین استراتژیها جهت ارتقای سطح دانش و مهارتهای تخصصی کارکنان، راه اندازی سیستم جامع وصول مطالبات در بانک، اخذ مجوز و راه اندازی صرافی بانک را به عنوان اهم اقدامات انجام شده بانک سینا در چهارمین سال فعالیت بانکی تشریح کرد.

مدیر عامل بانک سینا اظهار داشت: بانک سینا در سال گذشته عملکرد مناسبی در جذب سپرده های مردمی، اعطای تسهیلات متنوع در بخش های مختلف اقتصادی و ارائه انواع خدمات نوین بانکی از خود نشان داده است، بطوریکه در سال 1391 حجم سپرده های بانک بیش از 44 درصد رشد داشت.

به گفته همتی علیرغم رقابت سنگین در بازار پول و ورود موسسات اعتباری و بانکهای خصوصی جدید به عرصه رقابت، بانک سینا ضمن تکمیل چرخه فعالیت های بانکی خود در سال 1391 توانست EPS مناسبی را برای سهامداران تامین کند و علیرغم فراز و فرودهای اقتصاد و بازار سرمایه کشور، توسعه سبد سرمایه گذاری های بانک و بالا رفتن پتانسیل سودآوری مالی موجب استقبال خوب سهام بانک در بورس شد.

همتی تاکید کرد: در سال گذشته تعداد 146 میلیون سهم بانک به ارزش 293،394 میلیون ریال در 230 روز مورد معامله قرار گرفت و بر پایه معیارهای قدرت نقد شوندگی، میزان تأثیر گذاری بانک بر بازار و برتری نسبت های مالی، نماد بانک سینا در رتبه بیستم در میان شرکت های فعالتر بورس اوراق بهادار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در راستای توسعه و بهینه سازی توزیع گستردگی شعب، بالاخص در مناطق پربازده اقتصادی، در سال 91 تعداد 7 شعبه در تهران و سایر استانها افتتاح کرده بطوریکه تا پایان سال 1391 تعداد شعب بانک به 275 شعبه رسیده و تعداد کارکنان آن به 2420 نفر افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در سال 1391 اظهار کرد که این سرمایه گذاری ها در سال جاری و سال های آتی به بهره برداری خواهد رسید که مطمئناً حاصل این سرمایه گذاری ها در سودآوری آتی بانک سینا محسوس خواهد بود.

وی به برخی از این سود آوری‌ها در خرید شرکت‌های بزرگ و همچنین نیروگاه برق قم که در سالهای اخیر به صورت اقساط و با بهره هم خریداری شده و اکنون ارزش خوبی یافته است اشاره داشت.

در این جلسه پس از قرائت گزارش فعالیت هیئت مدیره، گزارش عملکرد مالی و سود و زیان بانک سینا مطرح و به تصویب مجمع رسید. از جمله مهمترین موارد تصویب شده تصویب و ابلاغ برنامه و بودجه سال 1391 و تقسیم سود بانک بین صاحبان سهام بود که 275 ریال تعیین شد.

همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی 1392 انتخاب شد و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیرالانتشار تعیین گردید و مقرر شد که کلیه اخبار و اطلاعات مالی بانک نیز از طریق روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شود.

در این جلسه همچنین 250 میلیون تومان پاداش هیات مدیره و حق الزحمه جلسات هیات مدیره 600 هزارتومان تعیین شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  47  =  50