خودروسازان اطلاعات غیر واقعی به مصرف‌کنندگان می‌دهند؟

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: خودروسازان داخلی همچنان برچسب‌ معیار مصرف سوخت غیرواقعی را بر روی خودروها نصب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  محمدرضا فیض‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استاندارد ملی 2-4241 مربوط به تعیین معیار مصرف سوخت خودروهای سواری بنزین سوز است.

وی با بیان این‌که برچسب‌های معیار مصرف سوخت مورد استفاده از سوی خودروسازان با شاخص‌های قید شده در استاندارد مربوطه منطبق نیست، خاطرنشان کرد: برچسب معیار مصرف سوختی که خودروسازان از آن استفاده می‌کنند میزان مصرف سوخت خودروها را کمتر از مقدار واقعی آن نشان می‌دهد.

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ادامه داد: در واقع رتبه انرژی قید شده در برچسب مصرف سوخت برخی از خودروهای داخلی برخلاف استاندارد ملی 2-4241 است.

وی افزود: خودروسازان داخلی رتبه‌های غیرواقعی را در زمینه میزان مصرف سوخت برخی خودروها اعلام کرده و اطلاعات غیرواقعی و گمراه کننده به مصرف‌کنندگان می‌دهند که این موضوع برخلاف مقررات است.

فیض‌آبادی در پاسخ به این که چه سازمانی باید با تخلف خودروسازان در این زمینه برخورد کند، تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای استانداردها بر عهده مسوولان سازمان ملی استاندارد ایران است که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =