عدلی منصور به عنوان رییس جمهوری موقت مصر سوگند یاد کرد

عدلی منصور رییس دادگاه عالی قانون اساسی مصر به عنوان رییس جمهور موقت مصر در دوران انتقالی در سالن بزرگ این دادگاه در قاهره سوگند یاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین ، عدلی منصور که ساعتی پیش وارد دادگاه عالی قانون اساسی مصر در قاهره شده بود ، در حضور 10 عضو مجمع عمومی دادگاه قانون اساسی در سالن عبدالرحمن نصیر در طبقه چهارم ساختمان این دادگاه به عنوان رییس دادگاه قانون اساسی سوگند یاد کرد.

اعضای دادگاه که لباس خاص این دادگاه را بر تن داشتند ، در این مراسم حضور داشتند و عدلی منصور نیز سوگند یاد کرد که به قانون عمل کند.

در سالن بزرگ دادگاه قانون اساسی که منصور سوگند ریاست جمهوری در آن یاد کرد ، ابتدا سرود ملی مصر نواخته شد و کمی بعد وی سوگند یاد کرد که به نظام جمهوری وفادار و برای حفظ استقلال مصر کوشا باشد.

عدلی منصور رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر که شورای نظامی این کشور او را به عنوان رئیس جمهور موقت تعیین کرد، پیش از این مشاور وزارت بازرگانی عربستان سعودی بوده است.

عدلی منصور متولد بیست و سوم ژانویه سال 1945 فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه قاهره است که به عنوان مشاور شورای عالی قضایی و سپس جانشین شورای عالی قضایی این کشور منصوب شده بود.

منصور سپس به عربستان رفت و مشاور وزارت بازرگانی این کشور شد.

منصور در فرانسه و عربستان سعودی به عنوان مشاور قانونی به ترتیب در خلال سالهای 1972 تا 1977 و 1983 تا 1990 فعالیت هایی داشته است.

منصور فعالیت‌های سیاسی خود را از عضویت در شورای کشور آغاز کرده و بعدها در سمت های مشاورت در گروه های دوگانه و مشاورت ارشد این شورا نیز انتخاب شد، تا اینکه در سال 1992 به مقام نایب ریاست این شورا رسید.

اواخر همان سال بود که وی نایب رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر شد.

فعالیت در اداره فتوا و قانونگذاری ریاست جمهوری و استان‌های مصر، کار در اداره فتوا و قانونگذاری در وزارتخانه های تعلیم و تربیت و آموزش عالی از دیگر سوابق کاری رئیس جمهور موقت مصر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  39