دستگیری دهها معترض توسط پلیس استانبول

پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه، دوشنبه شب ده ها تن از معترضان ضد دولتی در میدان تقسیم استانبول را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، میدان تقسیم استانبول و خیابان های اطراف آن دوشنبه شب شاهد درگیری بین نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه و معترضان ضد دولتی بود.

به گزارش شاهدان عینی، در پی فراخوان مجمع معترضان میدان تقسیم به منظور تجمع هواداران این مجمع، امشب هزاران تن از معترضان در میدان تقسیم تجمع کردند که پلیس و نیروهای ترکیه برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور و ماشین های آبپاش استفاده کرد.

به گفته شاهدان، پلیس ده ها تن از اعضای مجمع معترضان میدان تقسیم و انجمن های پزشکان، مهندسان استانبول و معترضان را بازداشت کرد.

پارک گزی میدان تقسیم استانبول که به صورت سمبل تظاهرات ضد دولتی در ترکیه و صحنه تحصن و درگیری بین نیروهای پلیس و مخالفان دولت آنکارا در آمده است، پس از یک ماه صبح دوشنبه بازگشایی شد.

در پی بازگشایی این پارک، مجمع معترضان میدان تقسیم از هواداران خود خواست در ساعت 19 امروز در این پارک تجمع کنند که این امر باعث شد که این پارک بار دیگر بسته شود.

ناآرامی ها در ترکیه از بیش از یک ماه قبل با اعتراض به تصمیم دولت رجب طیب اردوغان برای تخریب پارک گزی در میدان تقسیم شهر استانبول با هدف ساخت مرکز تجاری شروع شد.
تظاهرات معترضان بعد از مداخله نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه و استفاده از گازهای فلفل و اشک آور و ماشین های آبپاش به درگیری های خونین بین دو طرف منجر و دامنه ناآرامی ها به سراسر ترکیه کشیده شد.

بی اعتنایی نخست وزیر ترکیه به مطالبات معترضان، لغو نکردن سفرش به شمال آفریقا، عذرخواهی نکردن از مردم، تشدید اقدامات نیروهای پلیس و امنیتی و اظهارات تهدیدگونه اردوغان موجب خشم معترضان و تشدید اعتراض ها شد.

مردم ترکیه در کنار اعتراض به برخی سیاست های داخلی دولت اردوغان، از مداخله آنکارا در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست های مسلح ضد نظام و مردم سوریه راضی نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  16  =