ونزوئلا به اسنودن پناهندگی داد

دولت ونزوئلا دریافت درخواست پناهندگی سیاسی ادوارد اسنودن افشا کننده برنامه جاسوسی آمریکا با نام پریزم شامل شنود تماس های تلفنی و رصد کاربران اینترنتی مردم این کشور و اقدام جاسوسی علیه چند کشور دیگر بویژه اعضای اتحادیه اروپا را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، شبکه خبری روسی راشاتودی روز سه شنبه گزارش داد: نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا از دریافت درخواست رسمی اسنودن خبر داد و گفت: نامه تقاضای پناهندگی را دریافت کردیم.

مادورو که در یک کنفرانس خبری پیش از دیدار با ریکاردو مارتینلی رییس جمهوری پاناما شرکت کرده بود، افزود: زمانی که اسنودن به ونزوئلا پرواز کرد، تصمیم گیری خواهد شد.

پیش تر نیز دولت نیکاراگوئه از دریافت درخواست پناهندگی اسنودن کارمند سابق سازمان جاسوسی سیا توسط سفارت خود در مسکو خبر داده بود.

آلبرتو مولینا سفیر نیکاراگوئه در مسکو در این زمینه گفته است: نیکاراگوئه یک کشور آزاد است که حق پناهندگی را محترم می شمارد.

بنا بر این گزارش، اگر اسنودن بخواهد برای عزیمت به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی از فرودگاه مسکو که در آن پناه گرفته است، خارج شود ناگزیر به تغییر مسیر پرواز به کشور کوبا است.

اسنودن 30 ساله کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی این کشور (NSA) از برنامه جاسوسی دولت اوباما پرده برداشته است.

وی ماه گذشته در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین در هنگ کنگ هویت خود را فاش کرد و سپس از بیم استرداد به آمریکا راهی مسکو شد و در فرودگاه این شهر پناه گرفت.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  1