افزایش تراکنش های اینترنت بانک و خودپرداز در دستور کار پست بانک

رئیس هیات مدیره عنوان کرد:

مهندس فراهانی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های درگاه های الکترونیکی پست بانک و رفع نواقص و تکمیل آن اظهار داشت: درحال حاضر سرانه تراکنش دستگاه های خودپرداز (ATM) پست بانک نسبت به سیستم بانکی کشور پایین است و باید با استفاده درست و مناسب از آن، تعداد تراکنش ها را افزایش داده و ظرفیت واقعی دستگاه های مزبور را احیاء کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  مهندس فراهانی رئیس هیات مدیره این بانک در نخستین همایش منطقه شمال کشور در تبریز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش و بیان مطلب فوق گفت: هدف از برگزاری چنین همایش هائی انتقال تجارب، پاسخگویی متقابل، هماهنگی و همدلی و اطلاع از خلاقیت ها و نوآوری های همکاران و همچنین تبیین آخرین سیاست ها و برنامه های واحدهای ستادی و اجرایی بانک به آنان است.

وی افزود: خلاقیت و نوآوری در هر محیطی و یا هر دستگاهی یک اصل است و بدون آن هیچ دستگاهی نمی تواند پویا باشد، در پست بانک نیز بایستی برنامه ها و خلاقیت های جدیدی را از بدنه آن با مشارکت 3 هزار همکار و حتی کارگزاران، سهامداران و مشتری استخراج کرده و مورد استفاده قرار داد.

مهندس فراهانی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های درگاه های الکترونیکی پست بانک و رفع نواقص و تکمیل آن اظهار داشت: درحال حاضر سرانه تراکنش دستگاه های خودپرداز (ATM) پست بانک نسبت به سیستم بانکی کشور پایین است و باید با استفاده درست و مناسب از آن، تعداد تراکنش ها را افزایش داده و ظرفیت واقعی دستگاه های مزبور را احیاء کرد.

رئیس هیات مدیره عنوان کرد: ظرفیت دستگاه های کارتخوان (POS) و پایانه شعب (PINPAD)پست بانک بسیار بالاتر از عملکرد فعلی آن است و درحال حاضر دستگاه های PINPAD این بانک نقش یک دستگاه ATM کوچک را ایفاء می کند.

وی تصریح کرد: فناوری اطلاعات (IT)در سیستم بانکی دنیا و حتی کشورمان در آینده نزدیک جایگزین شعب و باجه ها خواهد شد و باید تلاش کنیم از ظرفیت های فناوری های نوین بانکی از جمله تلفنبانک، موبایل بانک و SMS بانک بیشتر استفاده کنیم.

مهندس فراهانی ادامه داد: بایستی با صبر و تدبیر از ظرفیت های موجود پست بانک خوب استفاده کنیم زیرا ظرفیتی در این بانک وجود دارد که درصورت رسیدن تراکنش های خدمات نوین به میانگین تراکنش سیستم بانکی کشور به مراتب بسیار بالاتر و بیش از سایر بانک ها موفق خواهیم بود.

وی زیرساخت های فناوری اطلاعات، فراهم نمودن دسترسی عمومی، وجود نیروهای باتجربه، علاقمند، با انگیزه، خلاق و با تعصب سازمانی را از دیگر ظرفیت های پست بانک برشمرد و عنوان کرد: میانگین سرانه کارت های اعتباری صادره نسبت به نیروی انسانی، تراکنش دستگاه های ATM، سرانه دستگاه های کارت خوان(POS) و سرانه منابع نسبت به سیستم بانکی کشور پائین است، درحالیکه ظرفیت بالقوه سرانه منابع در پست بانک بین 18 تا 20 میلیارد ریال است که درصورت تحقق، فعالیتی ماندگاری را شاهد خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره خاطرنشان ساخت: باید اخلاق اسلامی و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کارمان قرار دهیم زیرا نمی توان ادعای خادمی برای مردم کرد ولی بداخلاق بود، همواره بایستی صبر و امید را پیشه کرده و تلاش کنیم با شناسایی ظرفیت های پیدا و پنهان به دنبال نتایج و خروجی درست و مناسب باشیم.

مهندس فراهانی گفت: در جلسات کارگروه های بازاریابی بحث ها نباید تکراری باشد بلکه باید موضوعی، کارشناسی شده، عملیاتی و همراه با پیشنهادهای مشخص و روشن باشد تا بتوان تصمیم درست را اتخاذ کرد.

وی ضمن تشریح برخی عملکردهای مدیریت های شعب استانهای منطقه شمال از جمله؛ شاخص های نسبت درآمد به هزینه، ترکیب منابع، نسبت مطالبات به تسهیلات، منابع به مصارف و رعایت نسبت آن تاکید کرد: مصرف بیش از 75 درصد منابع و کم تر از آن هر دو ریسک پذیر است اما باید با اعتبارسنجی درست، رعایت بهداشت اعتباری، برنامه ریزی درست و مشخص و در راستای تولید و ایجاد اشتغال نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمود.

رئیس هیات مدیره تصریح نمود: باید با همدلی و همراهی و استفاده از افراد صاحب نظر به دنبال طرح ها و ایده های جدید بود و در این راستا نباید در هریک از استان ها از الگو و طرحی واحد استفاده کرد بلکه باید آن ها را بومی سازی کرده و براساس شرایط هر منطقه پیاده نمود.

مهندس فراهانی متذکر شد: دفاترخدمات بانکی راکد را باید با نگاه خدمت، نگاه ماندگاری و نگاه ذخیره آخرت فعال نمود زیرا این کار موجب ایجاد اشتغال و توسعه و آبادانی در کشور می شود و حفظ اشتغال ایجاد شده در دفاترICT روستائی سراسر کشور نیز لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم بانکی کشور دفاترپست بانک را مورد هدف جدی قرار داده و معتقد است اگر این دفاتر به درستی سرمایه گذاری، هدایت و حمایت شود، سود و منافع خوبی خواهد داشت ولی نگاه پست بانک به دفاتر مذکور درواقع خدمت، توسعه و آبادانی روستاهاست. لذا بایستی این دفاتر توسط پست بانک حفظ و حمایت همه جانبه شود.

رئیس هیات مدیره درپایان اضافه کرد: ظرفیت های فراوانی برای رسیدن به رسالت اصلی پست بانک وجود دارد که می توان با بهره گیری از امکانات موجود و با همدلی، همکاری، نظم و صبر و امید این امر را محقق ساخت.

خدمت رسانی پست بانک در روستاها و مناطق دوردست کشور فرصت طلایی است که خداوند نصیب کارکنان آن کرده و مشاهده ارائه خدمات متنوع بانکی در دفاتر روستائی موجب رفع خستگی آنان می شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. a می گوید

    همش مزخرفه. پست بانک هم آخه شد بانک؟
    من الان يه ساعته از 12 تا ATM ميخوام پول از کارت پست بانکم بردارم نميتونم. ريدم تو اين بانک. 93/8/10

ارسال یک پاسخ

  +  9  =  19