نارضایتی درصد زیادی از صاحبان حساب از خدمات آنلاین بانک ها /شکل‌گیری استراتژی‌های بانکداری آنلاین با تحلیل موثر داده‌ها

تحقیق موسسه جاولین نشان می دهد :

استفاده هوشمند از داده‌ها به حفظ مشتری کمک می‌کند؛ صنعت بانکداری آنلاین صنعتی به شدت حساس است که تعداد زیادی از مؤسسات مالی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در آن فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک اگر مشتریان به هر دلیلی ناراضی باشند ترجیح می‌دهند بانک خود را تغییر دهند. عواملی مانند نرخ بهره زیاد، فقدان گزینه‌های انتخابی بانکی و از همه مهم تر، مشکل در ارائه خدمات بانکی از جمله این موارد هستند.

طبق گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، بسیاری از بانک‌های بزرگ در آمریکا هنوز هم برای تهیه سطح قابل‌قبول خدمات در تلاش و تقلا هستند؛ این منبع خبری در گزارشی که بر اساس تحقیق موسسه جاولین استراتژی تهیه کرده بود اعلام کرد: درصد وسیعی از صاحبان حساب در بانک‌ها از خدمات آنلاین ناراضی هستند و آماده تغییر بانک خودشان هستند.

داده‌های جاولین نشان می‌دهد به احتمال زیاد در سال 2012 یازده درصد مردم بانک خود را در طی 12 ماه آینده تغییر می‌دهند. این افراد در صنعت بانکداری به مشتریان شکننده معروف هستند و مبارزه برای حفظ این گروه دلیل اصلی تلاش مدیران بانک‌های سیتی بانک و بانک آمریکاست. دو موسسه مالی آمریکایی که در شرایط کنونی بازار وضعیت مناسبی ندارند.

مارک شوانهاوزر تحلیلگر ارشد جاولین می‌گوید: این دو بانک ضعف زیادی دارند. 25 درصد مشتریان سیتی بانک و 21 درصد مشتریان بانک آمریکا احتمال دارد قبل از پایان سال 2013 بانک خود را تغییر دهند.

اما خبر خوش برای صنعت مالی آن است که استفاده هوشمندانه از داده می‌تواند به حفظ مشتریان بانک کمک کند. همان طور که خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی توضیح می‌دهد مدیران ارشد مالی می‌توانند از داده برای درک بهتر احساس مشتری استفاده کنند؛ عقاید آن‌ها را درباره روش‌های مختلف خدمات مشتری ارزیابی کنند و از این اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های آتی بهره ببرند.

جان آرنت نائب رئیس ولز فارگو در حوزه داده و تحلیلات می‌گوید: اکنون فناوری‌های جدیدی به بازار آمده است که به بانک داران کمک می‌کند از داده‌ها بهتر استفاده کنند؛ البته بهای استفاده از مجموعه‌های وسیع داده‌ها بسیار کم شده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  +    =  65