سفیر جدید ایران در ایتالیا معرفی شد

جهانبخش مظفری، سفیر ایران در ایتالیا ، در مراسمی رسمی با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری ایتالیا ( کوئیرناله) با ناپولیتانو، رییس‌جمهور ایتالیا دیدار و استوارنامه خود را به وی تسلیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  ایسنا، وی با ابلاغ سلام رییس‌جمهور کشورمان به همتای ایتالیایی، به ظرفیت‌های فراوان موجود در مناسبات بین دو کشور اشاره و بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه در همه عرصه های سیاسی، بین المللی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاکید کرد.

وی با اشاره به سابقه مناسبات تاریخی و حسنه بین دو کشور و اهمیت و جایگاه دو کشور در دو منطقه حساس خاورمیانه و اروپا بر ضرورت برقراری تعاملات و ارتباطات نزدیکتر بین دو دولت و دو ملت ایران و ایتالیا تاکید کرد و خواستار اقدامات و همکاری نزدیک مقامات ایتالیایی برای مساعدت به روند حل و فصل معضلات تجاری و اقتصادی فراروی تجار و بازرگانان دو کشور که ناشی از اعمال تحریم های غیر قانونی و فراقطعنامه‌ای است و همچنین اجرایی کردن ظرفیت های موجود در روابط دو جانبه شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تبادل هیات های عالی رتبه بین دو کشور بر اهمیت ایجاد تحرک درکلیه عرصه های مناسبات دو جانبه و به ویژه در زمینه‌های پارلمانی تاکید کرد.

ناپولیتانو، رییس جمهور ایتالیا نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به سفیر جدید ایران و ابراز امیدواری نسبت به ارتقای مناسبات ، از ایران به عنوان یک کشور تاریخی و مهم در منطقه خاورمیانه یاد کرد که برای ایتالیا دارای اهمیت زیادی است.

وی با تمجید از حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ، حضور هفتاد درصدی مردم در انتخابات را تبریک و آن را پشتوانه‌ای قوی برای رییس‌جمهور دانست.

وی مراتب آمادگی کامل دولت ایتالیا برای تقویت و گسترش همکاری ها در زمینه های دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی را اعلام کرد.

رییس جمهور ایتالیا با آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در پیشبرد مناسبات بین دو کشور، مراتب آمادگی دولت متبوع خویش برای مساعدت جهت نیل به اهداف از پیش طراحی شده برای تقویت و توسعه روابط و همکاری های دو جانبه را اعلام داشت.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت رایزنی بین مسوولین دو کشور به منظور ایجاد تحرک لازم در ابعاد مختلف روابط دو جانبه تاکید کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  11  =