حالا دنیا به والیبال ایران احترام می گذارد

نخستین بازی ایران مقابل آلمان با برتری سه بر صفر شیر‌مردان ایرانی همراه بود ؛ با این برد تیم کشورمان پانزده امتیازی شد و با یک بازی کمتر در رده چهارم و بالا‌تر از آلمان قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تابناک چنانچه تیم ملی ایران در بازی امشب خود در برابر آلمان 3 امتیاز بازی را کسب کند، 18 امتیاز می شود و تنها با یک امتیاز کمتر نسبت به روسیه و ایتالیا 19 امتیازی به رده سوم می‌رسد . بدین ترتیب باید گفت ایران با کمترین فاصله ممکن نسبت به روسیه (تیم دوم گروه)، از صعود به مرحله بعدی مسابقات لیگ جهانی والیبال بازمانده است.

 تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر در برابر المان، در گروه B لیگ جهانی والیبال 15 امتیازی شد. از این گروه دو تیم به مرحله بعد صعود می کنند و ایتالیا و روسیه با 19 امتیاز صدرنشینان گروه‌اند.

ایران اگر در بازی امشب خود در برابر آلمان 3 امتیاز بازی را کسب کند، 18 امتیاز می شود و بدین ترتیب باید گفت ایران با کمترین فاصله ممکن نسبت به روسیه (تیم دوم گروه)، از صعود به مرحله بعدی مسابقات لیگ جهانی والیبال بازمانده است.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود با روسیه، در تاریخ 18 خرداد ماه ،  با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شد. کافی بود در آن بازی، ما 3 بر 2 به روس‌ها می باختیم و یک امتیاز در مجموع دو بازی از روس‌ها می‌گرفتیم. در این صورت، اگر امشب دوباره 3 امتیاز کامل بازی با آلمان را کسب می‌کردیم، با توجه به باخت 3 بر 2 به روس‌ها در بازی دوم با این تیم، در پایان مسابقات گروه B،  ایران 19 امتیازی می‌شد و روسیه 18 امتیازی بود. و دلاوران کشورمان به مرحله بعد صعود می کردند .
 
و یا اگر در بازی دوم با ایتالیا، کمی دچار کاهش انگیزه نمی‌شدیم و ست پنجم را، با وجود برتری 11 بر 8، در نهایت 16 بر 14 واگذار نمی‌کردیم، یک امتیاز بیشتر در کیسه‌مان بود و یک امتیاز از کیسه ایتالیایی‌ها رفته بود. در این صورت، ما 19 امتیازی بودیم و ایتالیا 18 امتیازی.

در بازی دوم با صربستان نیز، اگر به جای پیروزی 3 بر 2، با نتیجه 3 بر 1 حریف خود را مغلوب کرده بودیم، امشب با برد 3 بر صفر و یا 3 بر 1 در برابر آلمان، راهی مرحله بعدی مسابقات لیگ جهانی والیبال می‌شدیم.

از دست رفتین این یک امتیاز، بیش از هر چیز محصول نخستین حضور تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی بود. اگر ملی‌پوشان ایران تجربه بیشتری داشتند، به احتمال بسیار زیاد، با این کیفیت بالا، الان ایران به جای یکی از دو تیم ایتالیا و روسیه به دور بعد صعود کرده بود.

البته در کنار درخشش چشمگیر والیبالیست‌های ایران، و نیز سطح توقع مردم نسبت به عملکرد آنها در لیگ جهانی والیبال، چندان ناراحت‌کننده نیست. والیبالیست‌های ایران فراتر از حد انتظار مردم ایران ظاهر شدند و همین علت شور و شوقی ست که در جامعه ایران با تماشای بازی‌های آنها حاصل شده است.

در هر صورت پیروزی 3 بر صفر و یا 3 بر 1 ایران در بازی امشب در برابر آلمان، تیم ملی والیبال ایران را در پایان مسابقات گروه B به رده سوم این گروه می‌رساند و این کم‌موفقیتی بزرگ برای والیبال ایران در عرصه لیگ جهانی والیبال ست و در حقیقت باید گفت از این پس دنیا به والیبال ایران احترام می گذارد .

جدول لیگ جهانی والیبال گروه B

        تیم         امتیاز

1- ایتالیا        19

2- روسیه      19

3- صربستان  16

4- ایران          15

5 – آلمان         14

6- کوبا            4

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =