پای کارت هوشمند سوخت به گاز باز شد

با اتمام مطالعات فنی طرح فروش کارتی گاز در استان خراسان رضوی، اجرای این پروژه به صورت پایلوت در برنامه صنعت گاز کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، پس از برنامه ریزی برای گسترش تعبیه و به کارگیری کنتور های هوشمند گاز در مصارف خانگی و تجاری، متخصصان صنعت گاز کشور طرح فروش گاز به مصرف کنندگان عمده با استفاده از سیستم هوشمند و کارتی را در برنامه قرار داده اند.

با بازشدن پای کارت های هوشمند به فروش گاز، بسیاری از اشتباهات انسانی و سخت افزاری در میترینگ گاز از میان رفته و همچنین بستری برای اعمال دیگر امکانات هوشمند و سیستماتیک را در تجارت داخلی گاز کشور فراهم می کند.

از اینرو برای اولین بار در کشور پروژه طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مورد نیاز به منظور ایجاد سیستم کارتی فروش گاز در ایستگاه های مشترکین عمده، در واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز خراسان رضوی محقق شد.

علیرضا معراجی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: مراحل مطالعاتی و فنی این پروژه به پایان رسیده و به زودی مراحل اجرایی آن نیز به صورت پایلوت، بر روی یکی از ایستگاه های عمده آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: این سیستم قادر خواهد بود ضمن اخطار به مصرف کننده بابت اتمام شارژ دوره مصرف گاز، در صورت عدم توجه مصرف کننده، نسبت به قطع اتوماتیک جریان گاز اقدام کند.

پس از اجرایی شدن طرح پایلوت این پروژه، کارشناسان صنعت گاز با بررسی نتایج آن نسبت به سراسری شدن این سیستم فروش در اقصی نقاط کشور تصمیم گیری خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1