قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به دنبال کاهش شتاب رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی قیمت جهانی نفت در معاملات روز دوشنبه 66 سنت کاهش یافت و به 108.15 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، قیمت جهانی نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت و به مرز 108 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازار نیویورک، برای تحویل در ماه آگوست با 79 سنت کاهش به 105 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. روز جمعه قیمت نفت در بازار نیویورک با 1 دلار و 4 سنت افزایش مواجه شده بود.

قیمت نفت از ابتدای ماه جاری میلادی تا کنون 10 درصد رشد داشته است. کاهش یکباره حجم ذخایر نفت و بنزین آمریکا که با تقویت تقاضا روبروست، عامل افزایش قیمت بوده است. برکناری رئیس جمهور مصر از قدرت توسط ارتش در اوایل جولای که نگرانی هایی را در مورد احتمال بروز اختلال در ترانزیت نفت از کانال سوئز مطرح کرد، نیز دیگر عامل افزایش قیمت بود.

این عوامل روز دوشنبه با اعلام کاهش شتاب رشد اقتصادی چین برای دومین سه ماهه متوالی تا حدی کمرنگ تر شدند و در نتیجه قیمت نفت طی این روز رو به کاهش گذاشت. دومین اقتصاد بزرگ جهان  پس از پشت سر گذاشتن رشدی 7.7 درصدی در سال گذشته، در بازه زمانی آوریل تا ژوئن رشد 7.5 درصدی را تجربه کرد.

با توجه به انتظار برخی تحلیلگران در مورد کاهش بیشتر رشد اقتصادی در چین، بازارهای سهام در آسیا تاثیر منفی ای از انتشار آمار رشد اقتصادی چین نگرفتند. با این حال، این میزان رشد اقتصادی، ضعف ترین رشد چین از سال 1991 تا کنون به شمار می رود و اشتها برای خرید نفت و سایر سوخت ها را کاهش داده است.

در همین حال، قیمت نفت برنت نیز امروز در بازار لندن با 66 سنت کاهش به 108 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −  12  =