افت سهام دولت آلمان در کومرتس بانک

از ابتدای سال 2013 ارزش کل سهام دومین بانک بزرگ آلمان به یک دوم و ارزش سهام دولت آلمان در این بانک تا نود درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» با اشاره به آنکه هم اکنون هفده درصد از سهام «کومرتس بانک» بعنوان دومین بانک بزرگ آلمان به دولت جمهوری فدرال آلمان متعلق است، گزارش داد: سرمایه گذاری در خرید سهام این بانک بزرگ، خساراتی میلیاردی برای سرمایه گذاران به بار آورده است؛ تا جایی که تنها از آغاز امسال، ارزش سهام « کومرتس بانک» تقریبا پنجاه درصد ارزش خود را از دست داده است.
در همین حال اشتفان ولف، خبرنگار آ.اِر.دِ مستقر در تالار بورس فرانکفورت آلمان نیز اظهار داشت: زیان ده شدن قابل ملاحظه «کومرتس بانک» مدتی است شایعاتی را مبنی بر ادغام این بانک با بانک «او.ب.اس» سوئیس بر سر زبانها انداخته است. در حال حاضر ارزش هر برگ سهام این بانک آلمانی تحت تاثیر این شایعات با یک افزایش چهار درصدی به شش یورو و بیست سنت رسیده است. ولف سپس یکی از زیان دیدگان «کومرتس بانک» را دولت آلمان خواند و افزود: در حالی که در ماه مه سال 2009 میلادی، دولت فدرال آلمان برای هر سهم «کومرتس بانک»، شصت و یک یورو می پرداخت اما امروز ارزش سهام دولت آلمان در این بانک با یک کاهش محسوس نود درصدی روبرو شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  8